Ontslagbrief : persoonlijk of per aangetekend schrijven

sven311
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ontslagbrief : persoonlijk of per aangetekend schrijven

#1 , 26 jun 2018 20:47

Hallo allemaal,

Hoe geef je het best je ontslag: persoonlijk en laten tekenen voor ontvangst of per aangetekend schrijven?

Ik wil geen bruggen verbranden, maar het is wel zo dat ik zeker wil zijn dat ik maandag aan mijn opzeg kan beginnen.

Is de baas/werkgever verplicht te tekenen voor ontvangst? Moeten zij ook al tekenen voor akkoord?

Wat als ik het morgenavond aangetekend zou opsturen en donderdag nog een brief afgeef voor ontvangst?

Betreffende de brief: ik zou graag een week vroeger stoppen. Ik ga 3 weken in verlof op het einde van de opzeg. Dan rest er me nog 1 week. Ik heb nog 2 dagen Recup. Dan zou ik nog 3 dagen moeten werken. Ik zou willen voorstellen om dus niet meer terug te komen na mijn verlof van 3 weken (om nog 3 dagen werken bij oude werkgever te vermijden.) hoe vermeld ik dit in de brief? Maak ik hiervoor een aparte bijlage op? Want het is niet zo dat dit persé moet. Het zou gewoon logischer zijn.

Groetjes

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding