Overdracht GSM abonnement na ontslag

Wwim
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Overdracht GSM abonnement na ontslag

#1 , 26 jun 2018 12:33

Beste,

Enige jaren geleden heeft mijn vrouw haar eigen privé GSM abonnement opgezegd om slechts 1 GSM meer te hoeven meenemen voor werk & privé.
Na een te grote werkdruk en moeilijkheden op het werk, heeft mijn vrouw vorig jaar besloten ontslag te nemen. Door deze werkdruk en moeilijkheden heeft ze zo goed als de hele opzegperiode op doktersbevel thuisgezeten.

Verschillende malen is gevraagd of ze haar GSM abonnement kon overnemen. Ondertussen is de opzegperiode al een paar maanden voorbij en nu pas komt (na aandringen) het finale antwoord dat ze haar nummer niet willen overdragen aan haar.

Gezien de situatie, kunnen ze deze beslissing hard maken? Moet hiervoor geen geldige rede opgegeven worden? Gezien de radiostilte van ongeveer een half jaar en zelfs maanden privé gebruik NA de opzegperiode … kan dit nog steeds zomaar?


Met vriendelijke groeten,
Wim.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2018 12:38

Op wiens naam staat de GSM nummer ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Wwim
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2018 12:48

Op wiens naam staat de GSM nummer ??
Ik vermoed op naam van de firma. Dit gezien de directie aan de verantwoordelijke doorgegeven heeft dat de trensferdocumenten niet mogen doorgegeven worden.
Mijn vrouw krijgt wel factuur thuis (aan haar geadresseerd) voor de facturatie van alles wat boven het basisbedrag van het abonnement ligt.


Ondertussen heb ik net vernomen dat de firma het abonnement heeft laten blokkeren

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 26 jun 2018 13:49

Uw echtgenote had het gebruiksrecht van dit nummer, het nummer behoort echter toe aan het bedrijf. Zij doen hiermee wat ze willen.

Dus ja, zij kunnen overdracht weigeren, zij kunnen laten afsluiten.

P.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2018 14:28

Ze hebben dit recht, je vrouw had de toelating gekregen om deze nummer te mogen gebruiken, wat ik echt niet goed vind, men moet privé en werk kunnen gescheiden houden, ik heb altijd een vaste telefoon privé en een vaste telefoon voor mijn zaak gehad, net het zelfde als de GSM op kwam, kocht ik er twee één voor de zaak en één voor mijn privé.
Mijn zoon zelfstandige doet net het zelfde de zaak volledig gescheiden houden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Wwim
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jun 2018 16:59

Met dank voor de antwoorden.
Niet wat ik gehoopt had maar wel voor gevreesd.



Jammer genoeg is de weigering van deze overdracht enkel het gevolg van moedwillig willen dwarsliggen van de directie (er is een rede waarom mijn vrouw zolang met doktersattest thuis zit). Ik heb al héél veel mensen het GSM nummer van de firma zien overdragen naar privé bij het verlaten van het bedrijf.
… eigenlijk is opzettelijk een hak willen zetten tot hiertoe de enige situatie waarbij ikzelf deze weigering gezien heb.
(Ja, er zijn nog andere geldige redenen. Ik heb ze gewoon nog nooit zien aangehaald worden)



Mvg,
Wim.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jun 2018 19:56

Is dit nu zo erg om een ander nummer te hebben ????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 27 jun 2018 09:11

Ik heb ze gewoon nog nooit zien aangehaald worden)

Moet de werkgever uw vrouw nu ook al knuffelen?

Destijds kon ik mijn nummer ook niet behouden, omdat het tot een speciale reeks behoorde die enkel aan bedrijven werden toegekend. Door bvb een 0 + hekje te vormen voor het oproepnummer gaf je aan dat het een privégesprek was, en kwam het niet op de rekening van de werkgever, maar kwam op het einde van de maand deze rekening rechtstreeks bij u thuis.

monty_burns_007
Berichten: 46

#9 , 30 jun 2018 10:55

Ook meegemaakt, na 13 jaar de firma verlaten en ook gsmnummer moeten achterlaten.

Bedrijf doet dit om u :
1. Idd een hak te zetten (pas als je weg gaat merk je hoe kleinzielig sommige bedrijven/werkgevers zijn), U bent immers persona non grata als u de firma verlaat
2. Omdat ze denken dat klanten nog kunnen bellen naar uw oud nummer, ze dan bij hen uitkomen en niet bij U of uw nieuwe concurrende firma.
Als men weet dat u in een totaal andere branche als niet concurrent aan de slag gaat, laten ze een overname van gsm nr soms toe.

De volgende medewerker die uw oud nummer krijgt, krijgt dan ook een gans pak ongewenste oproepen en sms.

Daarom dat ik nu nergens nog mij werk gsm nummer opgeef in privé profielen (bank, admin, ...)

Als je dan opnieuw uw werk gsm nummer moet achterlaten is het 1 smsje sturen of linkedin/facebook wijzigen met uw nieuw privé/werk nummer.

Bottom line, nooit uw privé nummer laten overnemen door uw werkgever, anders bent u idd dit nummer kwijt. (of zelf factuur sturen naar uw werkgever voor gsm verkeer)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”