C4 invullen

godelieve1957
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee
Locatie: leuven

C4 invullen

#1 , 20 jun 2018 12:38

Op C4 moet je aanduiden of het normale loon tijdens opzegtermijn betaald werd of een opzeggingsvergoeding.

Maar wat als je met opzegtermijn ontslagen bent en het normale loon (nog) NIET betaald werd?
Op C4 is geen mogelijkheid om dat aan te kruisen.

Welke gevolgen heeft dat dan of welke mogelijkheid is er om dat aan te geven?
Wat zou de werkgever -want die tekent de C4 dan moeten doen?

Ik heb ondertussen al wel een aangetekend schrijven gestuurd om de lonen die achterstallig zijn te vragen. Mijn opzegtermijn loopt af op 1 juli. Ik weet wel zeker dat ik dan mijn geld nog niet ga hebben.

Wat moet ik doen om mijn rechten te behouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2018 13:45

Een C4 dient daar niet voor !

Een C4 is een RVA document die enkel en alleen dient om je werklozen vergoeding aan te vragen.

2/ je kan dit ook vragen om een arbeidsbewijs te hebben

Als het loon betaald of niet betaald is moet op de C4 niet staan de rva heeft daar niks mee te zien.

Men moet enkel invullen hoeveel brutoloon je heeft theoretisch, dus betaald of niet dit moet ingevuld worden.

Als je loon achterstand heeft meld dit aan je vakbond en die melden dit dan aan de sociale inspectie .

je werkgever heeft de tijd tot 5 juli om je te betalen voor de maand juni.

Om je rechten te behouden ga naar je vakbond want die ga je nu toch nodig hebben .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”