Na 2 maand nog geen C4

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Na 2 maand nog geen C4

#1 , 19 jun 2018 19:19

Even de feiten.
Ontslagbrief gekregen op 3 april met een nog verder te bepalen opzegtermijn.

Dading indertekend op 18 april, vertrokken en uitbetaling gekregen. Uitbetaald geweest voor ong. 6 maanden.

Nu 2 maanden verder nog niks van documenten ontvangen. Geen C4 niks.

Ondertussen terug aan het werk maar ik kan mijn nieuwe werkgever niks voorleggen.

Heb al mails gestuurd waar ik geen antwoord op kreeg.

Wat doe ik nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2018 19:43

Je heeft je C4 niet nodig als je al aan het werk bent, een C4 is een document om te kunnen stempelen.

Je ex werkgever heeft tijd tot einde van je vooropzeg, heb je die niet en je zou moeten stempelen dan kan de vakbond dit regelen door een ander document.

Dus eigenlijk geen vuiltje aan de lucht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 23 jun 2018 22:39

@Denlowie: C4 is inderdaad niet nodig in dit geval, maar ik vermoed dat TS (ook al schrijft deze C4) zijn tewerkstellingsattest en vakantie-attest bedoelt.

6 maanden wachten voordat je je verlof waar je recht op had, zou kunnen opnemen, kan inderdaad wel lang aanvoelen.

Reclame

berenod
Berichten: 942

#4 , 23 jun 2018 22:52

In principe moet de C4 en alle andere attesten worden afgegeven bij het beëindigen van de arbeidsovereenkomst.
In geval van uitbetaling verbrekingsvergoeding stopt je arbeidsovereenkomst onmiddellijk, en moeten die attesten dus onmiddellijk gegeven worden.
Onmiddellijk houdt wel een "redelijke" termijn in, pakweg een week of twee.

En inderdaad, een C4 heb je niet per se nodig wanneer je werkt, maar bijvoorbeeld wanneer je bediende bent, het vakantie attest wel, de nieuwe werkgever heeft dit nodig om je enkel/dubbel vakantiegeld in juni te berekenen.
Ook als arbeider, zonder dat vakantieattest weet je nieuwe werkgever niet op hoeveel dagen je nog recht hebt, in principe is voor hij dat attest heeft, elke dag vakantie een dag onbetaalde afwezigheid, niet zo interessant!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2018 08:45

En wat als de werkgever er geen oren naar heeft ?

sociale inspectie of arbeidsrechtbank?

Tegen dat je na de zomer voorkomt of de inspectie na komt stuur je het 5 dagen ervoor op, alle brieven kunnen soms verloren gaan , en een C4 moet niet per se aangetekend opgestuurd worden !

En als je moet stempelen geen nood de vakbond maakt wel een formulier op zodat je kan stempelen.en al de weken of maanden gewerkt kan men zien op de rsz staat.en het betaalde vakantie zie je op je bankrekening, er word niks meer uitbetaald cash!

Normaal moet men voor een niet gekregen C4 toch niet wakker liggen. :roll:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#6 , 24 jun 2018 13:54

En wat als de werkgever er geen oren naar heeft ?

sociale inspectie of arbeidsrechtbank?

Tegen dat je na de zomer voorkomt of de inspectie na komt stuur je het 5 dagen ervoor op, alle brieven kunnen soms verloren gaan , en een C4 moet niet per se aangetekend opgestuurd worden !

En als je moet stempelen geen nood de vakbond maakt wel een formulier op zodat je kan stempelen.en al de weken of maanden gewerkt kan men zien op de rsz staat.en het betaalde vakantie zie je op je bankrekening, er word niks meer uitbetaald cash!

Normaal moet men voor een niet gekregen C4 toch niet wakker liggen. :roll:
Daar heb je dan de vakbond eerst voor hé, ik heb net hetzelfde voorgehad, toen mijn vorige werkgever de juridische dienst van mijn vakbond aan hun been kreeg had ik plots de benodigde papieren binnen de 24h!

Zoals je zelf zegt, de C4 is niet belangrijk, maar de andere papieren des te meer, wanneer het vakantie attest er niet is zal zelfs de juridische dienst van het sociaal secretariaat van uw nieuwe werkgever aan de oren kunnen trekken van de vorige werkgever, zij hebben dat papier wel degelijk nodig!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jun 2018 14:29


Daar heb je dan de vakbond eerst voor hé, ik heb net hetzelfde voorgehad, toen mijn vorige werkgever de juridische dienst van mijn vakbond aan hun been kreeg had ik plots de benodigde papieren binnen de 24h!

Zoals je zelf zegt, de C4 is niet belangrijk,
nochtans heeft de vakbond op dit vlak niks in de pap te brokken, enkel de rva is hiervoor bevoegd en kan een C4 afdwingen bij een werkgever, dus veel meer dan wat dreigen en hopen dat het lukt kunnen ze niet.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 jun 2018 14:35

nochtans heeft de vakbond op dit vlak niks in de pap te brokken, enkel de rva is hiervoor bevoegd en kan een C4 afdwingen bij een werkgever, dus veel meer dan wat dreigen en hopen dat het lukt kunnen ze niet.
Dit is het !!

De vakbond kan ook een brief sturen of eens bellen, en dit zoals u en ik dit kunnen doen, meer niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”