Ontslag nemen als interim

IML
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen als interim

#1 , 16 jun 2018 09:53

Ik werk sinds 1/3/18 als interim met wekelijkse contracten. Interim was voor 6 maanden met dan eventueel vast contract (instroom). Ik wil nu echter ontslag nemen: wat is mijn opzegtermijn? Wanneer & hoe zeg ik op? En ben ik iemand iets verschuldigd omdat ik vroegtijdig stop?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2018 11:09

met weekcontracten kan je elke week stoppen en er is geen vooropzeg,, daar je elke week je contract van bepaalde duur eindigt.

Je belt dat je het contract niet hernieuwd !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 16 jun 2018 20:40

Eens je je contract voor wat jij als je laatste week wil zien, ondertekend en ook zelf in handen hebt, laat je je werkgever (interim) en opdrachtgever (waar je werkt) weten dat het je laatste week is ...

NIET "opzeggen" voor je je contract hebt voor die laatste week.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jun 2018 20:44

Als je de laatste dag van je werkweek zegt ik kom volgende week niet meer, is dit zelfs voldoende bij contracten van bepaalde duur, en dit is hier het geval
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2018 01:46

ben ik iemand iets verschuldigd omdat ik vroegtijdig stop?
als je geen ander werk hebt, heb je geen recht op een werkloosheidsuitkering
art 44 kb 25/11/1991
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”