Medisch ongeschikt

Johan f
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Medisch ongeschikt

#1 , 11 jun 2018 17:39

Ik werk ruim 32 jaar bij mijn werkgever in de haven van antwerpen . De afdeling waar ik al die jaren tewerk gesteld was is in de loop van vorig jaar gesloten . Ik werd overgezet naar een andere afdeling . Maar daar wordt veel in de hoogte gewerkt . Daar ik een vorm van hoogtevrees heb , ben ik niet meer geschikt om het werk daar te blijven uitvoeren . Begin volgend jaar wordt ik 58 jaar . Mijn werkgever heeft me al voorgesteld om me medisch ongeschikt te laten verklaren .
Ik zou dan een werkloosheidsvergoeding krijgen plus een bijdrage van mijn werkgever . Zodat ik niet al te veel loonverlies zou leiden .
Nu mijn vraag is ....
Wanneer ik dan arbeidsongeschikt zou verklaard worden . Mag ik dan een opleiding bij de vdab volgen om nadien terug een aangepaste job te vinden .
Ik denk hierbij aan bestuurder van een autocar .

Enerzijts
Wanneer ik dan op 60 jarige leefdheid op vervroegd pensioen zou willen gaan . Mag ik dan een aantal uren per dag let een autobus gaan rijden ??

Mvg
Johan f

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 12 jun 2018 23:05

Kan je vraag niet beantwoorden, maar ik hoor een verontrustend aantal gevallen vanuit "de haven" waarin men plots "medische ongeschiktheid" gaat inroepen om mensen te ontslaan.

Scheikundige sector ?


Ga zeker ook met je vragen langs je vakbondskantoor als je gesyndiceerd bent.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”