Ziekte en ontslag

Kima.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ziekte en ontslag

#1 , 10 jun 2018 23:05

Graag had ik advies mbt twee zaken.
Ik ben sedert 6 weken overspannen thuis omdat mijn dochter het afgelopen jaar 8 opnames en ontelbaar veel ziekenhuisbezoeken kende.
Voorheen heb ik een tijd halftijds zorgverlof genomen, maar helaas moest ik er aan toe geven dat ik het even niet meer trek.

- ik zou graag mijn ontslag willen Geven omdat ik ergens anders ben aangenomen.
Kan ik mijn ontslag indienen tijdens ziekte? En kan ik, indien dit nodig is, nog in ziekte blijven tijdens een deel of de volledige opzegtermijn? Ik heb nl geen idee wat de toekomst brengt. Volgende maand staat er een operatie op de agenda en heb een opzeg van 3,5 maand.
- heb ik volgend jaar normale verlofrechten aangezien ik dit jaar een periode zorgverlof voor medische bijstand en een periode ziekteverlof had?

Hartelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2018 01:56



- ik zou graag mijn ontslag willen Geven omdat ik ergens anders ben aangenomen.
Kan ik mijn ontslag indienen tijdens ziekte? En kan ik, indien dit nodig is, nog in ziekte blijven tijdens een deel of de volledige opzegtermijn? Ik heb nl geen idee wat de toekomst brengt. Volgende maand staat er een operatie op de agenda en heb een opzeg van 3,5 maand.
hoe kom je aan 3,5maand opzeg?

u gaat groot risico nemen ontslag nemen terwijl er volgende maand een operatie op het programma staat.
als u ontslag neemt en u kan niet bij uw nieuwe werkgever beginnen, wordt u aanzien als een vrijwillige werkloze en zit u zonder inkomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”