Ontslag nemen tijdens arbeidsongeschiktheid

Zuilse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen tijdens arbeidsongeschiktheid

#1 , 08 jun 2018 15:17

Beste

Momenteel ben ik al 5 maand arbeidsongeschikt wegens psychologische problemen. Deze loopt tot eind deze maand (30 juni 2018), indien ik geen verlenging krijg.
Mijn werkgever was hier destijds niet blij mee, verwachtte dat ik mijn ontslag zou indienen. Kan u waarschijnlijk wel verstaan dat ik daar ook niet terug wil gaan.
Ik weet niet wat ik het beste doe. Als ik nu ontslag indien, telt de opzegtermijn dan door tijdens mijn ziekteverlof? Maar zelfs als ik dat doe, moet ik in principe nog 1 week terug gaan werken nadat mijn verlof afgelopen is. Mijn opzegtermijn is 3 weken. Ik zit dus met de handen in het haar.
Ik ben ook met de procedure bezig voor het krijgen van een leefloon.
Als ik ontslag neem ben ik al mijn rechten als werknemer kwijt, dat is ook niet goed.. Ik heb geen idee wat ik het beste doe.
Iemand raad?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 08 jun 2018 19:40

Inderdaad, wat je zegt klopt.
Als je je ontslag geeft, loopt je opzeg tijdens je ziekte.
Als je je ontslag geeft, heb je geen rechten als werkloze persoon.

Beste wat je kunt doen: gaan praten met je werkgever, en de situatie uitleggen?
Een andere job zoeken?
Al dan niet in een andere sector (in feite heb je 5 maanden tijd gehad om je toch al miniem te laten bijscholen).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”