Contract bij Ouderschapsverlof met dwang tot zelf ontslagname

brampy8
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contract bij Ouderschapsverlof met dwang tot zelf ontslagname

#1 , 08 jun 2018 15:09

Hey, ik heb recent ouderschapsverlof aangevraagd bij mijn werkgever. Ze reageerden zeer positief. Maar nu willen ze me een dading laten ondertekenen met volgende modaliteiten, waar ik me wel zeer veel vragen bijstel en me afvraag of deze wel legaal zijn. Ik heb in het vet aangeduid wat volgens me niet wettelijk is.
Wat is jullie mening?

Alvast hartelijk dank,
Bram

PERIODE
Partijen zijn akkoord met de onderbreking van de samenwerking via het systeem van voltijds ouderschapsverlof met ingang op 1 november 2018 voor een periode van maximum 3 maanden. Dit betekent een uiterlijke terugkeer op 1 februari 2019.
SAMENWERKING VANAF 1 FEBRUARI 2019
Werkgever voorziet dat de betrokken werknemer kan terugkeren naar een projectfunctie voor een periode van maximum 3 maanden. Concreet betekent dit de periode met ingang op 1 februari 2019 tot en met 30 april 2019.
Binnen deze periode wordt actief bekeken of er vacatures en posities vacant zijn binnen de onderneming die relevant kunnen zijn voor de betreffende werknemer.
Tijdens deze periode zal het pakket aan extralegale voordelen identiek zijn als aan het pakket net voor aanvang van de onderbreking.
Indien zich binnen deze periode geen passende opportuniteit voordoet waarmee zowel werknemer als werkgever kunnen instemmen, verklaart de werknemer zich bereid vervolgens zelf haar ontslag aan te bieden. Dit ontslag, geïnitieerd door de werknemer, zal vervolgens met onmiddellijke uitwerking ingaan op uiterlijk 1 mei 2019, zonder dat hierbij een opzeggingstermijn door de werknemer moet gepresteerd worden.
Indien werknemer na haar periode van ouderschapsverlof niet wenst terug te keren naar Alken-Maes dan wordt het arbeidscontract van rechtswege ontbonden op de laatste dag ouderschapsverlof zonder dat hierbij vanuit werkgever of werknemer een opzeggingstermijn moet gerespecteerd worden.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding