Sollicitatie en rugprobleem

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Sollicitatie en rugprobleem

#1 , 08 jun 2018 10:52

Na een dik jaar op ziekenkas en je wil terug werken moet je dan bij een sollicitatie vertellen over het rugprobleem dat je hebt?
Dus met andere woorden " ben je wettelijk verplicht " uw toekomstige werkgever in te lichten?

Ik ben steeds eerlijk en open geweest hierover en gezocht naar een job wat nog mogelijk is maar dan krijg je onderstaand antwoord op een sollicitatiegesprek dat zeer goed was en +/- 2u duurde.




Geachte heer XXX,




In overleg met de Verantwoordelijke en XXX werd er beslist om uw kandidatuur niet te weerhouden.

We zijn er van overtuigd dat je over de juiste capaciteiten beschikt.

Het feit dat u rugproblemen heeft, heeft ons doen twijfelen. Zij vrezen dat de functie te zwaar/ te belastend zal zijn voor u. Er was helaas niet meteen een match om u te zien functioneren binnen het team.

Ik wil u wel meegeven dat u een goede kandidaat was en dat we tot op vandaag nog niemand hebben aangeworven voor de functie.



Ik wens u zeker het beste en veel succes in het vinden van een goeie job.



Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 08 jun 2018 11:01

Je bent niet verplicht dit te melden.

Maar.... stel dat je aangeworven wordt voor een job waar je de hele dag zware gewichten moet verplaatsen, sta je binnen de kortste keren terug op ziekenkas.Tenzij dit je bedoeling is ben je beter eerlijk tegenover je werkgever en jezelf.

Zelf stel ik bij al mijn sollicitanten de vraag of ze rug of knieproblemen hebben. Ik mag de vraag stellen, ze zijn niet verplicht erop te antwoorden.

Waarom stel ik de vraag. Als er een pallet met 30 zakken van 20 kilo dierenvoeding binnen komt, en die zakken moeten in de rekken kan ik dat niet laten doen door iemand met rugproblemen.

P.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 08 jun 2018 14:51

Je bent niet verplicht dit te melden.

Maar.... stel dat je aangeworven wordt voor een job waar je de hele dag zware gewichten moet verplaatsen, sta je binnen de kortste keren terug op ziekenkas.Tenzij dit je bedoeling is ben je beter eerlijk tegenover je werkgever en jezelf.

Zelf stel ik bij al mijn sollicitanten de vraag of ze rug of knieproblemen hebben. Ik mag de vraag stellen, ze zijn niet verplicht erop te antwoorden.

Waarom stel ik de vraag. Als er een pallet met 30 zakken van 20 kilo dierenvoeding binnen komt, en die zakken moeten in de rekken kan ik dat niet laten doen door iemand met rugproblemen.

P.
Ik solliciteerde niet voor rug belastend werk ( wel voor kantoor, op de baan... ).
Bij u zou ik zeken al niet solliciteren :lol: :lol: :lol: :lol: .
Ik probeer altijd eerlijk te zijn maar soms is dit ook niet de beste zet denk ik.
Als je die vraag stelt en de sollicitant antwoord er niet op dan weet je ook al hoe laat het is hé!!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”