Ingang opzegtermijn

KimSe
Topic Starter
Berichten: 697

Ingang opzegtermijn

#1 , 08 jun 2018 10:21

omdat alles vrij kort dag is, steek ik hier mijn licht even op...

Ik zou vandaag mijn ontslag geven (kreeg zopas bevestiging van nieuwe werkgever).
Kan ik dit nog doen zodat mijn opzegtermijn maandag aanstaande ingaat?

Persoonlijk en opzegbrief laten ondertekenen voor ontvangst?

Of ben ik veel te laat en kan mijn opzegtermijn pas starten op 18/06?

Dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2018 13:36

Dit is enkel nog mogelijk met een deurwaardersexploot. Helaas praktisch is het zo goed als onmogelijk om dit nu nog op tijd geregeld te krijgen. U kunt ook proberen vandaag uw opzegbrief rechtstreeks af te leveren, maar helaas is de werkgever niet verplicht dit te tekenen en zodoende kan de opzegperiode ook nog niet ingaan.

Ik denk dat uw beste optie is om in overleg met uw werkgever proberen de arbeidsovereenkomst te beëindigen in onderling overleg met uw gewenste datum. Staat u werkgever hier niet voor open zult u uw brief ten laatste moeten versturen op woensdag 13 juni om uw opzegtermijn te laten ingaan vanaf

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jun 2018 14:43



Ik zou vandaag mijn ontslag geven (kreeg zopas bevestiging van nieuwe werkgever).
Kan ik dit nog doen zodat mijn opzegtermijn maandag aanstaande ingaat?

Persoonlijk en opzegbrief laten ondertekenen voor ontvangst?
dat kan
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”