Ontslag nemen als bediende rechten en plichten

zora1973
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Ontslag nemen als bediende rechten en plichten

#1 , 07 jun 2018 13:34

Beste,
Mijn man heeft iets meer dan 11 jaar voor een bedrijf gewerkt als manager. Volgens hem dient hij slechts 13 weken te presteren als opzeg maar ik ben hier toch niet 100% zeker van.
Volgens deze pagina zou de berekening in 2 delen moeten gebeuren: http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=42173
En als ik het goed bereken heb, zou er voor het eerste deel: 3 maanden zijn en voor het tweede deel: 9 weken.
Hij is gestart op 1/03/2007 en heeft zijn ontslag ingediend op 9/05/2018.
Is hij verplicht om zijn opzeggingstermijn volledig uit te doen als zijn werkgever dit vraagt? Wat zouden de gevolgen kunnen zijn als hij dit niet doet (indien ze niet tot een akkoord komen)?
Bedankt alvast voor jullie hulp.
groetjes,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 07 jun 2018 13:40

Te weinig gegevens om het na te rekenen, maar Is hier rekening mee gehouden?
De berekening van deel II moet echter niet worden gemaakt indien de maximale opzeggingstermijn voorzien voor deel I (3 maanden; 4,5 maanden of 6 maanden) werd bereikt op 31 december 2013.
Opzegtermijn is te presteren, tenzij er in onderling over iets anders wordt overeen gekomen. Gevolg van vroeger stoppen is de verbreking door de werknemer en dus het betalen van het brutoloon van de resterende weken aan de werkgever.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”