Ontslag nemen tijdens ziek zijn

Vickyv
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen tijdens ziek zijn

#1 , 07 jun 2018 12:08

Hallo.
Zit mèt een dringend vraag.
Voilà ik werk siens 4 maand als zorgkundig.
Ik zit siens 1 week thuis op ziekte briefje van 1 maand wegens burn-out en depressi en ook om mij te beschermen Want ze willen mijn ontslagen ook.
Ik heb nu ook werk gevonden ergens Anders maar wou weten mag ik mijn ontslag nemen tijdens ik op ziektebriefje ben en mag ik mijn 2 weken presatie op dokterbriefje laten.
Want zo graag maand ontslagbrief sturen en voor 1 Juli ergens Anders beginnen werken en mijn 2 weken op mijn dokterbriefje laten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 08 jun 2018 19:17

Als je maandag of dinsdag een aangetekende opzegbrief richting je werkgever stuurt, is 1 juli je laatste werkdag.
Opzeg gegeven door de werknemer wordt niet geschorst door ziekte, en mag gegeven worden tijdens ziekte.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jun 2018 14:37

maar wou weten mag ik mijn ontslag nemen
gelieve ook rekening mee te houden dat ze art 51 kb 25/11/1991 de 4 weken hebben aangepast naar 8 weken en op de site van de vdab is er zelfs al sprake van 13 weken. wat wil zeggen, als uw nieuwe werkgever binnen deze tijd de arbeidsovereenkomst beeindigd zit je zonder inkomen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”