Ontslag tijdens ziekte wegens reorganisatie

Alepou
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag tijdens ziekte wegens reorganisatie

#1 , 05 jun 2018 14:48

Ik werd op 27 april ll op staande voet ontslagen tijdens mijn ziekte, dit met een aangetekend schrijven dat ik op 30.04.18 ontving. Reden zou zijn reorganisatie (heb echter nog geen c4 ontvangen).
Ik ben reeds arbeidsonbekwaam sinds 30.11.2016. Ik had reeds een doktersattest tot einde 2018 maar dit was nog niet aan mjjn werkgever doorgestuurd.
Het dossier is nu in handen van de vakbond. Ik geloof niet in de reden reorganisatie maat denk dat ik gewoon ben vervangen. Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2018 15:01

Ja dit kan zeker, daar je werkgever zeker je al heeft moeten vervangen want je zit reeds 17 maanden thuis, en als je nog minstens 7 maanden ga thuis zitten, welke werkgever kan dit zonder je te vervangen !

Hij moet je maar de c4 geven wanneer hij je verbreking vergoeding uit betaald.

De vraag die niet duidelijk is, de datum 27/04/2018 als je op staande voet bent ontslagen was deze gedekt door dokters attest?

Want je schrijft: Ik had reeds een doktersattest tot einde 2018 maar dit was nog niet aan mjjn werkgever doorgestuurd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”