Ontslagen

Ghkdosjxjeozbxod
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslagen

#1 , 30 mei 2018 21:08

Geachte


Ik ben een verpleegkunde en werk bij  het wit geel kruis van Antwerpen. Ik ben er  vorig jaar gestart( 5 juni, kwam uit zwangerscapsverlof bij andere werkgever).

Einde Augustus ontdekt Dat ik terug zwangerscap ben ( ik was al 11 weken, ongepland, nam de minipil + borstvoeding).

Ik heb gewerkt tot 2 december ( we moeten 3 maanden voor de bevallings datum stoppen met werken). Mijn zwangerscapsverlof + borstvoedingsverlof liep op 28 mei ten einde,  begin mei heb ik contact gehad met mijn hoofdverpleegkunde met de vraag of ze mijn uren kan doorsturen via mail, ik kreeg als antwoord dat ik voor de restende dagen van mei niet moet werken, dat ze voor mijn recup/ overuren heeft ingepland. 

Ze vroeg of ik kan langs komen voor de uren van juni, we spraken datum en tijd af. Op 16 mei( nog in mijn zwangerscapsverlof) was de dag, ik kwam haar kantor binnen en daar was de regionale verantwoordelijk ook aanwezig!!. Met 2 samen vertellen ze mij dat ik ontslagen ben! Dat had ik niet zien aankomen, ze waren niet tevreden, dat wist ik( ik had al 1 aangetekende brief gehad in okt.) Maar ik wilde graag terugkomen, ik wilde nu het tegen deel bewijzen!! Maar ik kreeg hellas geen kans!. 

Ik werd verteld dat mijn opzegtermijn 7 weken is, dat ik nog veel recup/ overuren heb staan, dat tijdens het opzegtermijn thuis mag blijven, dat mijn loon gewoon door betaald wordt, ik moest naar huis en mijn ontslagbrief aangetekend afwachten.

 Tot vandaag 30 mei heb ik nog geen aangetekende brief gehad, gisteren 29 mei werd het vakantiegeld voor iedereen uitbetaald, maar ik heb niks gekregen?? Ik heb toch gewerkt vorig kaar van juni tem dec?  Ik heb gebeld voor een uitleg te vragen, ze zegt dat voor mij deze maand  geen berekening  gemaakt is!!!?

Is mijn ontslag goed verlopen? Is het normal dat ik nu nog steeds geen ontslagbrief heb gezien? Waarom hebben ze mijn vakantiegeld niet betaald?

Ik heb zelf geen vakbond, daarom stel ik via hier mijn vragen en hopelijk krijg een antwoord.


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghkdosjxjeozbxod
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2018 12:26

Vandaag 31 mei ook nog geen brief gekregen!!!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2018 13:17

Vandaag 31 mei ook nog geen brief gekregen!!!
Ze hebben nog tijd tot morgen om deze maandag te laten in gaan , en zo lang geen opzegbrief ben je in dienst en moeten ze u betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 31 mei 2018 16:15

Vandaag 31 mei ook nog geen brief gekregen!!!
Pech voor je werkgever zou ik zeggen, minstens een week uitstel dus.
De brief moest gisteren toegekomen zijn om het ontslag komende maandag te laten ingaan.
Tenzij ze werken via een exploot, dan kan het nu nog.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jun 2018 11:40

Beste,

Toch even voor de volledigheid vermelden dat als de werkgever de brief heeft verstuurd op woensdag (30/5) dan zal de opzegtermijn beginnen lopen vanaf volgende maandag. Ben je zeker dat je geen briefje in de bus had van een aanbieding van een aangetekende zending ook?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jun 2018 15:09

Vandaag 31 mei ook nog geen brief gekregen!!!
ze zullen er allicht achter zijn gekomen dat je nog bescherming geniet tot 1 maand na het postnataal verlof.

puur in theorie hebben ze de arbeidsovereenkomst verbroken, helaas kan je dat niet bewijzen.

je kan zich best aansluiten bij een vakbond, uitkering aanvragen via de vakbond gaat normaal iets rapper, en ze voor 1 proces nodig om een ontslag aan te vechten en je doet winst. want advocaten zijn onbetaalbaar geworden voor de gewone werkman
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 jun 2018 15:13


De brief moest gisteren toegekomen zijn om het ontslag komende maandag te laten ingaan.
wanneer dat aangetekend schrijven toekomt (of zelfs niet) heeft geen enkel belang, van belang is wanneer deze is verstuurd zie art 37 wet 3/7/1978
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”