Laattijdige uitbetaling ontslagvergoeding

MVDM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Laattijdige uitbetaling ontslagvergoeding

#1 , 30 mei 2018 11:47

Dag allemaal,

Ik vroeg me af wat ik kan doen in het geval van een laattijdige uitbetaling van een ontslagvergoeding? Ik ben ondertussen 4W geleden ontslagen en heb recht op 7W uitbetaling. Mijn loon van de laatste gewerkte maand (april) heb ik een tweetal weken geleden ontvangen maar voor de rest nog niks. Mijn ex-werkgever negeert me ook wanneer ik contact met hem probeer op te nemen.
Bij de vakbond ben ik al geweest maar zou me 200 euro kosten als ze juridische stappen voor mij zouden moeten ondernemen... ik vroeg me af of er een goedkopere actie is die ik kan ondernemen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2018 12:03

Je kan moeilijk het geld uit zijn portefuilie nemen, dit is bij wet verboden.

En als je hem voor de arbeidsrechtbank sleept zal dit ook nog 2 maanden duren eer dit voorkomt, en dan dit betekenen een paar weken, en dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat de zaak nog wat geroken word terug meer tijd !
Dus april is betaald, ik denk dat hij dit zal afreken nu einde maand met de andere lonen dus volgende week zal je dit mogen ontvangen., en misschien kan dit dan nog enkel voor de maand mei zijn de rest begin juni .!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”