Boete na ontslag

Yana123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete na ontslag

#1 , 29 mei 2018 20:33

Beste 


Ik zal bij het begin beginnen. Ik had een vaste job bij X te Turnhout. Ik had het daar goed tot ik ziek werd in december 2017, een overbelaste schouder en rug. 18 keer naar kinesist tot gevolg. Kwam er een controlearts wanneer ik niet thuis was op het moment deze voor de deur stond, op die moment was ik bij de kinesist. Ik moest naar mijn bazin bellen voor te vertellen waarom ik er niet was, mijn bazin is toen begonnen met insinueren door te zeggen dat ze dacht dat ik helemaal niet ziek was en dat ik helemaal geen pijn zou hebben en makkelijk zou kunnen komen werken. Op die moment had ik het gehad met mijn job, nooit geaccepteerd worden, nooit een bedankje als je wel iets goed deed. 

In januari 2018 ben ik dan naar de vakbond gestapt voor te vragen hoe ik daar weg kon. Meneer die mij heeft verder geholpen heeft zei dat ik gewoon een briefje bij de dokter moest gaan halen en mijn opzegbrief aangetekend moest opschrijven, zo gezegd zo gedaan dacht ik. Een week later krijg ik een boete per e-mail en per post van om en om bij de €4316 euro.. Contractbreuk. Meneer had dit dus serieus over het hoofd gezien maar ondertussen trekken zun hun handen er van af. Dus ik draai voor alles op.. Hij ziet zijn fout wel in maar wil dit precies niet goed toegeven aan zijn bazin van het vakbond Normaal zou de vakbond een rechtzaak maken maar aangezien hun mij een papier wouden laten tekenen waar in stond dat zun niet zouden in staan voor gevallen van verbrekingsvergoedingen, maar aangezien ik die fout niet gemaakt heb ga ik dus ook geen papier tekenen waar zun in zeggen dat zun er niet voor opdraaien. Ik ga voor raad aar vakbond en ze geven mij foute informatie waardoor ik nu een zware boete aan mijn been heb dat ik nooit in mijn eentje kan betalen..Nu heb ik vandaag 29mei terug een brief ontvangen dat zij mij voor de rechter dragen..  

Als u mij zou kunnen helpen, graag. 

Alvast bedankt! 


Met vriendelijke groeten 

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 mei 2018 21:25

waarom zou u contractbreuk plegen volgens X?

enige die een boete kan uitschrijven is de politie/gerecht

heeft u 1 of andere dure opleiding gevolgd waarin u zich bind om Y aantal jaar voor X in te zetten?

klinkt allemaal vrij raar, zeker als het van X komt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2018 21:40

U heeft wel degelijk een contractbreuk gedaan, en uj moet dus de verbrekingsvergoeding betalen die gelijk is aan het bruto loon van de vooropzeg !

U bent ziek en ja ik ga niet meer werken, en ik geef mijn ontslag, dit gaat zo niet hé, als je werkgever je ontslaat dan moet hij je vooropzeg geven of een verbrekingsvergoeding dus, u geeft je ontslag en jij moet de verbrekingsvergoeding betalen, daar zal niks aan te doen zijn, .
Je werkgever is 100% in zijn recht !

En het proberen afwimpelen op de vakbond ?

U bent verantwoordelijk en niet de vakbond, en u dient de regels te kennen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”