ontslag

ANONIEM1986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontslag

#1 , 28 mei 2018 21:56

Hallo ,

Ik heb even toch wat raad nodig :


Ik werk sedert september vorig jaar met een contract van onbepaalde duur ( bediende )
Helaas heb ik in april een miskraam gehad en was ik logisch dus even niet in staat om te gaan werken .
Ik kon eerst op begrip rekenen van mijn werkgever , echter na dat ik terug kwam uit ziekte bleek dit niet meer zo te zijn en werd ik zelfs nog niet bekeken , ik ben dan een gesprek aangegaan met mijn werkgever waar hij me dan ook vroeg hoe het met me ging , ik heb dan eerlijk gezegd dat het nog niet goed genoeg gaat met me om me te focussen op het werk dat me te wachten stond , en hij had me voorgesteld om nog 2 weken ziekte te nemen , en dit heb ik dan ook gedaan . Dit zou dan in totaal een maand ziekte zijn.
Ik ben dan te weten gekomen van een ex collega dat ze mij wilden ontslaan omdat ze op mij niet konden rekenen , uiteraard niet leuk om te vernemen , ik ben dan weer in gesprek gegaan met mijn werkgever om te vragen hoe en wat , daar ik ook wel wou weten waar ik stond en wat me te wachten stond indien ik terug uit ziekteverlof zou komen , hij wist me te vertellen dat ze me niet zouden ontslaan omdat ze mij anders 6 weken moeten uit betalen en dit te veel was.
Tot op vandaag ben ik nog steeds in ziekteverlof maar wil ik wel terug gaan werken nu het wat beter gaat .
Toen ik een week geleden belde om te vragen hoe en wat werd mij beloofd dat ze het zouden bespreken en mij gingen terug bellen , na lang wachten geen telefoon en heb ik zelf eens opgebeld maar werd er gewoon niet opgenomen , een dag later kreeg ik bericht dat hij me maandag ( vandaag ) zou opbellen , weer gebeurde dat niet en heb ik vervolgens een bericht gestuurd met de vraag mij toch eens op te bellen , dit gebeurde dan ook meteen .
Ik kreeg echter de uitleg dat ze geen cent willen betalen en ik het bedrijf dus niets mag gaan kosten en zelf een oplossing moet zoeken maar ze ook niet willen dat ik terug kom werken omdat de samenwerking verzuurd is , dus willen ze dat ik zelf ontslag neem maar dat kan ik natuurlijk niet maken zonder eerst een andere job in petto te hebben en dan zou ik ook vast hangen aan een opzegperiode van 6 weken , ik kan ook een onderling akkoord tekenen maar dan is dat hetzelfde .Ik heb eerlijk gezegd dat ik dit niet zou doen omdat zij niet willen dat ik nog kom werken en dan vind ik persoonlijk dat ze er ook maar de gevolgen van moeten dragen , toen zij hij dat ik maar na dat mijn ziekte om is terug moet komen werken ( dat is volgende week ) en dan zien we wel wat er gaat gebeuren . Ik wil niet toegeven maar ik wil wel graag verder en terug werken maar niet meer in deze omstandigheden voor zo een werkgever.
Ik hoop dat iemand de raad kan geven wat ik hier het beste mee doe en welke stappen ik kan ondernemen .
Alvast bedankt .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mei 2018 14:26

U kan weinig beginnen, vrees ik. Ga zeker terug werken na uw ziekteverlof en probeer uw werk zo goed mogelijk te doen. Daarna is het aan u of uw werkgever om te beslissen: wil uw werkgever u in dienst houden? Indien wel, is er geen probleem, indien niet, zal hij u moeten ontslaan en daarbij de wettelijke opzegtermijn respecteren.

Langs de andere kant: wil u voor uw werkgever blijven werken? Indien wil, is er geen probleem, indien niet zal jij uw ontslag moeten geven en daarbij de wettelijke opzegtermijn respecteren. Ik raad u wel aan om dit te doen NADAT u een nieuwe job gevonden hebt en daar een contract getekend hebt (met ingangsdatum de dag nadat uw opzegperiode afloopt indien u ontslag geeft).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2018 14:37

Bij zulke omstandigheden snel werk zoeken, er is nu een goede periode om ander werk te vinden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”