Vakantie uren bij stopzetten van jaarcontract

Jackyy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vakantie uren bij stopzetten van jaarcontract

#1 , 21 mei 2018 20:08

Hallo,

Ik werk een jaar en half bij een openbare dienst en heb besloten om mijn contract te verbreken.
Ik heb een jaarcontract, in onderling overleg heb ik het stopgezet en ze adviseerde me om mijn laatste vakantie uren op te nemen.
We hebben afgesproken dat ik er nog een maand blijf werken, maar aangezien ik nog 100 uur vakantie uren had staan heb ik deze zo snel mogelijk opgenomen en zou ik normaal gezien de komende twee weken zeker thuis zitten. De overige uren gingen we nog bespreken wanneer juist ik deze kon opnemen.

Ik kreeg vandaag een mail dat ik geen recht meer heb op deze 100 uur. Ze hebben er 80 uur van afgehaald. Als ik het zelf bereken hebben ze de uren per maand bekeken en de maanden die ik normaal gezien nog moest komen werken er af gehaald.

Kan dit zomaar? En waarom zeiden ze dit even snel via mail en brachten ze me niet meteen op de hoogte? In plaats daarvan moest ik op hun aandringen alles opnemen voor ik effectief vertrek.

Hopelijk kan iemand me hier zeggen dat dat zomaar kan of niet kan. Ik ben een jong persoon, nog nooit ontslag genomen en ik heb geen idee of ik nog recht heb op die uren of dat ik aan het kortste eind trek.

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding