Bedrijfswagen in arbeidsovereenkomst? Of niet?!

Els Seg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen in arbeidsovereenkomst? Of niet?!

#1 , 03 mei 2018 23:35

Hallo, ik werk al 6 maand in een bedrijf. Ik werkte op interim basis maar nu ga ik mijn contract voor onbepaalde duur tekenen. Ik kreeg een voorstel maar die is niet zoals wat wij tijdens mijn solicitatiegesprek hebben besproken. Het loon is lager en de bedrijfswagen zit er niet in. Is dit normaal? Komt het niet in de arbeidsovereenkomst the staan maar in een apart document?
Hoe kan ik dit op een slime manier vragen? Het is niet evident want ik ben nog jong en durf het niet the melden maar ik vindt het niet eerlijk. Afspraak is afspraak.

Alvast bedankt voor jullie hulp en advise,

Mvg,

Els

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 04 mei 2018 05:24

Bij mij stond het alvast in mijn arbeidscontract, bedrijfswagen na voltooien van een bepaalde (externe) cursus.
Als het er niet in staat moeten ze het niet geven hé, andersom, wanneer het er niet instaat maar je hebt wel een wagen en dit al voor een redelijke periode dan wordt wel moeilijk voor de werkgever om hem terug af te nemen (verworven recht).

Vergeet niet dat een bedrijfswagen eigenlijk een redelijk groot stuk van je verloning kan bedragen, zelfs een kleine (recente) tweedehandswagen kan je ettelijke honderden euro per maand kosten, en dat is netto, dus vertegenwoordigd een stevige brok brutoloon!

QUa loon, gewoon beleefd vermelden dat je vermoed dat er misschien iemand een klein foutje heeft gemaakt bij het opstellen van het contract, de manier waarop men dat dan verwerkt (ontwijkend, defensief, ...) gaat al veel zeggen over de werkgever en/of je er echt wel mee in zee wil gaan op langere basis.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”