Vrijstelling van prestaties tijdens opzegging

Kevin1979
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vrijstelling van prestaties tijdens opzegging

#1 , 24 apr 2018 20:08

Beste,
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ontslagen ben. Ik heb een opzegging van 22 weken. Mijn werkgever heeft voorgesteld om deze 22 weken niet meer te komen werken en mijn loon te laten doorbetalen tijdens deze periode. Mijn vraag is of ik hier meer aan verlies qua loon dan dat ik toch mijn opzegperiode zou uitdoen (want die optie willen ze ook nog aanvaarden)? Als ze mijn 22 weken in één keer moeten uitbetalen, moet ik bijna de helft laten vallen aan bedrijfsvoorheffing. Is dit dan ook zo als ze het spreiden over die 22 weken?

mvg,

Kevin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jerommeke
Berichten: 78

#2 , 24 apr 2018 20:40

Bedrijfsvoorheffing van 50%, waar is dat op gebaseerd?.

Mijn ervaring (2x) is dat er op het eind van de rit meer netto overgehouden werd.
Ontslagvergoeding valt onder een andere code op je belastingaangifte.

Waarom zou je gaan werken, als men je uitbetaald?.
Zelfs al blijf je 22 weken in je zetel zitten, je houd er netto niet meer of minder aan over.

Die 22 weken kan je wel bij een nieuwe werkgever aan de slag, je kan er dus 22 weken extra aan over houden... :wink:

puttemanp
Berichten: 613

#3 , 25 apr 2018 06:49

Ontslagvergoeding valt onder een andere code op je belastingaangi
TS zal geen ontslagvergoeding krijgen! In het geval van TS blijft het loon maandelijks betaald worden alsof hij zou gewerkt hebben. Kwa belastingen wordt dit dus op de normale manier behandeld.
Die 22 weken kan je wel bij een nieuwe werkgever aan de slag, je kan er dus 22 weken extra aan over houden...
Klopt NIET. Een vrijstelling van prestaties kan enkel mits gezamenlijk akkoord. Dit wordt in een dading gegoten. Eén van de standaard bepalingen bij zo'n dading is dat de werknemer verplicht is te melden wanneer hij ergens anders aan de slag zou gaan. In dit geval stopt ook de betaling van het maandelijkse loon en krijgt de werknemer een C4 met als einddatum de dag voor het starten bij de nieuwe werkgever.

P.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”