Verbreking contract van bepaalde duur

bartiesimpson
Topic Starter
Berichten: 1

Verbreking contract van bepaalde duur

#1 , 05 mar 2008 18:48

Hallo,

Ik heb een bijzonder ongename eerste werkervaring gehad. Hoewel ik minimale schade gelijd heb ben ik uitermate boos over hun werkwijze dat ik er nu alles aan doe om hen voor de arbeidsrechtbank te krijgen.

Hoewel ik reeds in het buitenland gewerkt heb is dit toch de eerste maal dat ik in belgie werk. In feite was het een opdracht van 4 dagen waarvoor ik als consultant in spe de andere consultants ging volgen.

Het was echter in noord nederland zodat ik een wagen nodig had. Ik mocht die huren. Na 4 uur door de hagel en sneeuw gereden te hebben kreeg ik ginder te horen dat ik terug mocht keren (en dat was 8 u savonds!) en ontslagen ben omdat ik de wagen te vroeg opgehaald had (13h ipv 17h).

Ze hadden nochtans per mail beloofd dat ik daar mocht overnachten. Gezien ik ontslagen werd mocht dit niet meer. Dus ik ben nog savonds laat terug naar huis gegaan. Ze hadden erbij gezegd dat ik enkel de eerste twee dagen uitbetaald kreeg de rest niet. Volgens mij is dit niet wettelijk en moet het volledige contract uitbetaald worden. Omdat ik dus zo kwaad ben overweeg ik naar de arbeidsrechtbank te stappen. De vraag is natuurlijk of dit wel de moeite is?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding