Kost voor het aanvragen van een attest tewerkstelling

MBodicker
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kost voor het aanvragen van een attest tewerkstelling

#1 , 17 apr 2018 21:36

Beste,

Enkele jaren geleden werd ik wegens economische redenen ontslagen. Men bezorgde mij een aantal documenten (C4, vakantieattest, etc...) maar geen attest tewerkstelling.

De HR dienst van mijn huidige werkgever heeft me laten weten dat ik best alsnog zo'n attest aanvraag, dit vanwege het overnemen van anciënniteit (een C4 is daarvoor ook voldoende, maar het C4 document dat ik gekregen heb bevat foutieve datums). Indien ik later van werk zou veranderen, zou dit document dus belangrijk kunnen zijn voor mij.

Ik heb mijn vorige werkgever gecontacteerd met de vraag om een attest tewerkstelling. Zij zijn bereid me dit te bezorgen, mits betaling van 20€ (het bedrag dat hun loonsecretariaat aanrekent voor het opmaken ervan).

Na wat rondspeuren op het internet merk ik echter op dat een attest tewerkstelling bij de verplicht te bezorgen documenten hoort. Mij lijkt het dan ook dat men dit document (al is het laat na datum) kosteloos dient te bezorgen.

Weet iemand hoe het zit? Mag men geld vragen voor het bezorgen van dit document, ja of neen?

Alvast bedankt!

PS: het mag duidelijk zijn dat het me gaat om het principe, en niet om het luttele bedrag van 20€.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2018 11:48

Ze moeten dit jou inderdaad kosteloos bezorgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2018 12:03

Je kan dit ook aanvragen bij de rsz tot 3 jaar na ontslag
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”