Overplaatsing/ontslag/verhuis

meganck1983
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Overplaatsing/ontslag/verhuis

#1 , 16 apr 2018 18:46

Hoop hier wat meer info of raad bij elkaar te vinden

Mijn vriendin werkt met dienstencheques bij Trixxo home in Hoeselt.

Wij wonen te Turnhout,maar verhuizen tegen 1juli naar Aalst.
Ik ben van daar afkomstig en we willen daar ons leven op bouwen

Ze was eerst naar de bureau in Aalst gegaan om te vragen of ze kon overplaatst worden. Is het zelfde bedrijf maar is per regio een ander hoofdkantoor

Voor hen was het geen probleem maar door contact met de huidige verantwoordelijke van mijn vriendin gaat het alsnog niet door. Wellicht omdat er een slechte aanbeveling gedaan is . (Werkelijk gewoon omdat ze haar niet wilt laten gaan en te lastig is op haar omdat ze wil verhuizen) want ze kan aanbevelingsbrieven krijgen van klanten.

Anderzijds, ontslag willen ze ook niet geven,zodoende ze zelf ontslag moet geven en uiteindelijk geen stempelgeld kan trekken.

Ik vraag me af of we met deze situatie (aangezien ze wel wil blijven werken in het bedrijf , ze vraagt gewoon andere regio) niets kunnen doen via vakbond?

Of door deze weigering toch geen ontslag opdringen mogelijk is?

En los daarvan, indien totaal niet mogelijk
Kan ze door de lange afstand van verhuis toch niet aan een uitkering geraken

Uiteraard zijn we al volop bezig met zoeken naar een nieuwe job maar enige zekerheid op inkomen zou wel optimaal zijn voor de verhuis te doen slagen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding