Arbeidsongeval tijdens opzeg - kan niet bij nieuwe werkgever a.d. slag.

LouiJ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Arbeidsongeval tijdens opzeg - kan niet bij nieuwe werkgever a.d. slag.

#1 , 16 apr 2018 16:52

Ik gaf vrijwillig mijn ontslag, omdat ik een andere job heb gevonden. Het contract is getekend bij de nieuwe werkgever. Echter tijdens mijn opzegperiode werd ik getroffen door een arbeidsongeval. Dit liep langer uit dan verwacht en kan niet bij de nieuwe werkgever aan de slag.
Ik heb de nieuwe werkgever reeds op de hoogte gebracht, maar het is evident dat hij deze vacature zo snel mogelijk ingevuld wil zien.
Ik hoop dat hij nog even geduld heeft totdat ik, vermoedelijk binnen enkele weken, wel aan de slag kan.
Maar, wat indien mijn nieuwe werkgever niet het geduld kan opbrengen en me niet langer wil aannemen?
Kan ik geschorst worden door de RVA?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2018 17:03

Ik denk zelfs dat je opzeg gedurende die tijd geschorst word .
Overzicht van de afwezigheden die de opzeggingstermijn schorsen:

vakantie (individueel/collectief)
moederschapsverlof
profylactisch verlof wegens zwangerschap/borstvoeding
voorlopige hechtenis
ziekte en ongeval
arbeidsongeval en beroepsziekte
inhaalrust wegens overuren
werkloosheid wegens slecht weer
economische werkloosheid
werkloosheid wegens technische redenen
volledige beroepsloopbaanonderbreking
voltijds tijdskrediet
schorsing van de prestaties in het kader van ouderschapsverlof met uitkeringen en volledige beroepsloopbaanonderbreking in het kader van de thematische zorgverloven met uitkeringen

bron: sdworkx
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LouiJ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2018 17:08

Beste denlowie,
Bij vrijwillig ontslag word de opzegperiode niet geschorst, want ik heb reeds de vorige werkgever verlaten.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 apr 2018 17:36

Beste denlowie,
Bij vrijwillig ontslag word de opzegperiode niet geschorst, want ik heb reeds de vorige werkgever verlaten.
Juist als je zelf ontslag neemt word deze niet geschorst !

Ik dacht dat je u ontslag kregen had omdat je een arbeidsongeval heeft gehad, en zolang je in arbeidsongeval bent zijt je nog in dienst, want het is de werkgever zijn verzekering die u uitbetaald.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”