Vraag mbt ontslag om dringende redenen

Hugo007
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee
Locatie: Brugge

Vraag mbt ontslag om dringende redenen

#1 , 12 apr 2018 21:39

Beste leden,

Ik ben onlangs ontslagen om dringende redenen na een discussie met een ploegbaas. Bij deze discussie is een voorwerp van het bedrijf uit mijn handen gevallen, dewelke ik terug in elkaar heb gestoken.

Na 1 maand te hebben verdergewerkt ben ik dan ontslagen om dringende redenen.

Via mijn vakbond heb ik alsnog een verbrekingsvergoeding verkregen omdat de formaliteiten van dringende reden niet werden gerespecteerd (meerbepaald de 3 dagen periode; ik kreeg pas de redenen van mijn ontslag na 3 weken met de post toegestuurd).

Hierna werd mijn verbrekingsvergoeding uitbetaald conform mijn anciënniteit. Echter is de periode dat ik als interim werkte hier niet bij meegerekend.

Ik heb ook nog steeds geen rechten op een werkloosheidsuitkering. Is het feit dat de dringende reden niet correct werd gegeven niet genoeg dat ik ook mijn rechten op een uitkering terug krijg?
Tweede vraag; moet mijn anciënniteit als interimmer in dezelfde jobfunctie ook niet uitbetaald worden?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2018 00:11



Ik heb ook nog steeds geen rechten op een werkloosheidsuitkering. Is het feit dat de dringende reden niet correct werd gegeven niet genoeg dat ik ook mijn rechten op een uitkering terug krijg?
Tweede vraag; moet mijn anciënniteit als interimmer in dezelfde jobfunctie ook niet uitbetaald worden?
tijdens een periode gedekt door een verbrekingsvergoeding is er geen recht op een werkloosheidsuitkering
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Hugo007
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee
Locatie: Brugge

#3 , 13 apr 2018 07:44

Ja inderdaad dat weet ik.

Maar na deze periode gedekt door de verbrekingsperiode; heb ik dan terug recht op een werkloosheidsuitkering automatisch omdat het ontslag om dringende reden door een vormfout nietig was en ik aldus een verbrekingsvergoeding kreeg uitbetaald?

Of dien ik hiervoor alsnog naar de rechtbank te gaan?

Mvg

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 13 apr 2018 08:23

je werkgever moet je alsnog een correcte C4 opmaken waar het nietige "dringend ontslag" uit verwijderd is. Met dat nieuw bewijs, staat de RVA je wél werkloosheidsuitkering toe. Vreemd dat je vakbondsafgevaardigde je dat niet wist mede te delen.

Hugo007
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee
Locatie: Brugge

#5 , 13 apr 2018 11:18

Op mijn cv staat nu enkel verbreking met als reden opzettelijk beschadigen van materiaal.

Mijn vakbond zegt dat ik nog steeds geen recht heb op uitkeringen desondanks dat ik toch wel een verbrekingsvergoeding heb ontvangen?

Weet niet goed wat nu nog te doen.

Mvg

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 apr 2018 11:32

Went u eens tot de RVA zelf, je zit nu toch thuis dus je heeft tijd om je geval ginds eens uit te legen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”