Anciënniteit mee overnemen

MDC2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Anciënniteit mee overnemen

#1 , 12 apr 2018 03:56

Hallo!

Ik heb ondertussen al +7j anciënniteit bij de overheid. (4j fed en 3j Vlaamse). Nu ga ik van werknemer veranderen en die valt onder de fed. Overheid. Mijn anciënniteit wordt niet mee overgenomen omdat er in de vacature staat dat er geen ervaring vereist is??
(De functie ligt in dezelfde lijn als mijn vorige functie, alleen is de benaming hiervan anders)
Is dit juist? Waar kan ik hier info over terug vinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 12 apr 2018 08:14

Dit wordt dan een onderhandelingspunt bij de aanwerving. Verzamel je argumenten op basis van je persoonlijke SWOT-analyse om jou toch de financiële anciënniteit te verlonen want dat kan een werkgever. Ook een overheidsdienst kan dat toekennen. Als ze natuurlijk een absolute beginner wensen die ze het basisbarema moeten betalen, tja dan zal het niet lukken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2018 09:28

Veel kans dat de persoon waarmee de TS moet onderhandelen, nog nooit van een SWOT-analyse gehoord heeft ;). Maar inderdaad, overname van ancienniteit is ook in de privé dikwijls een punt van onderhandeling bij sollicitaties. Aan de TS om zijn onderhandelingstalenten boven te halen, dus. Hoewel je in de privé meer flexibiliteit hebt dan bij de overheid, vermoed ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 12 apr 2018 10:49

@Tom: dat kan dan hét onderhandelingspunt bij uitstek zijn hé, als de werkgever het principe van de SWOT-analyse niet kent, is de kandidaat-werknémer dé man die zijn departement vooruit zal doen snellen. :wink:

MDC2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 apr 2018 11:02

Bedankt voor jullie reactie!

Ik dacht dat je automatisch je anciënniteit meenam als je binnen de overheid blijft. En het punt dat er geen ervaring vereist stond in de vacature is nu het eerste wat ik van hoor dat dat een reden zou zijn. Ik heb mijn anciënniteit altijd kunnen meenemen en nu ineens niet meer... dit zou mijn 4de functie bij de overheid zijn.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 apr 2018 12:12

@Tom: dat kan dan hét onderhandelingspunt bij uitstek zijn hé, als de werkgever het principe van de SWOT-analyse niet kent, is de kandidaat-werknémer dé man die zijn departement vooruit zal doen snellen. :wink:
Je moet mij niet overtuigen, maar de ambtenarij is een vreemd iets. Ik spreek uit ervaring. De O van Opportunities wordt daar vaak verward met de T van Threats, hoor ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”