Ontslag tijdens ziekteverlof

Wanhopige L
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag tijdens ziekteverlof

#1 , 11 apr 2018 22:15

Beste,

Mijn werkgever heeft mij meegedeeld dat ze me ontslaat, terwijl ik in ziekteverlof ben. Ik dacht dat ze hier geen recht toe had tijdens ziekteverlof? In de brief staat geen reden van ontslag en staat dat mijn opzegperiode ingaat vanaf morgen. Is dit dan echt bindend, moet ik hiervoor iets ondertekenen voordat dit echt geldig is? Welke stappen moet ik ondernemen om hier tegenin te gaan?

Bij voorbaat dank voor elk advies.

Mvg,

Wanhopige L

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2018 00:01

Beste,

Mijn werkgever heeft mij meegedeeld dat ze me ontslaat, terwijl ik in ziekteverlof ben. Ik dacht dat ze hier geen recht toe had tijdens ziekteverlof? In de brief staat geen reden van ontslag en staat dat mijn opzegperiode ingaat vanaf morgen. Is dit dan echt bindend, moet ik hiervoor iets ondertekenen voordat dit echt geldig is? Welke stappen moet ik ondernemen om hier tegenin te gaan?

Bij voorbaat dank voor elk advies.

Mvg,

Wanhopige L
niks tekenen

ben je zeker dat het ontslag is met een opzeggingstermijn en geen verbreking?

opzeggingstermijn kan al zeker morgen niet ingaan, indien de datum van morgen er in staat begint de opzeggingstermijn pas te lopen op de eerst nuttige dag, rekening houdend met dat de opzeggingstermijn wordt geschorst tijdens de periode je arbeidsongeschikt bent door een ziekte.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Wanhopige L
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2018 12:27

Ik heb nu een brief gekregen waar instaat stopzetting contract met opzeggingstermijn en dat die termijn ingaat maandag 16 april, terwijl mijn huidig ziekteverlof nog tot einde van de maand loopt. Er wordt geen reden van ontslag vermeld, nergens iets waar ik moet tekenen voor akkoord?

Ik ben niet aangesloten bij een vakbond dus weet oo dit moment niet waar ik terecht moet met mijn vragen. Een advocaat kan ik als jonge werkende nog niet betalen..

In hoeverre is die brief geldig? Is het normaal de bedoeling dat ik voor akkoord iets onderteken? En moet ik ergens melden dat die opzeggingstermijn nog niet kan ingaan?

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg,

L

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2018 13:02



Ik ben niet aangesloten bij een vakbond dus weet oo dit moment niet waar ik terecht moet met mijn vragen.
tijd om je aan te sluiten bij een vakbond, als je alles via het hvw moet regelen kan het makkelijk 3 maanden duren eer je uw eerste werkloosheidsuitkering mag ontvangen, alsook als je een document te laat indient kan je bijkomende problemen krijgen

de opzeggingstermijn is geschorst tijdens de periode je ziek bent.
vergeet je recht op sollicitatieverlof niet op te nemen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”