Ontslag tijdens EW

Stefanieke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag tijdens EW

#1 , 01 apr 2018 12:59

Goede middag,

Even kort schetsen :

Sedert een maand of 6-7 zit ik meer thuis op economisch werkloos dan op het werk. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat er binnenkort een periode van 2 maanden redelijk werk zal zijn maar dat het daarna weer ineenstuikt. Ik ben het strontbeu en overweeg op te stappen. Ik heb horen zeggen dat ik wegkan van de ene dag op de andere tijdens economische werkloosheid. Klopt dit?
Indien ja : moet ik dan meteen een andere job hebben of kan ik een uitkering krijgen tijdens het zoeken naar een nieuwe (echte) job?
Thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
A'ntje
Berichten: 60

#2 , 01 apr 2018 14:00

Als je economisch werkloos bent, kan je zoeken naar een andere job en die aanvatten zonder een opzeg te moeten presteren. Je hebt dan toch een werkloosheidsvergoeding ? Waarom zou je een andere uitkering moeten hebben ?

Stefanieke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 apr 2018 17:42

Als je economisch werkloos bent, kan je zoeken naar een andere job en die aanvatten zonder een opzeg te moeten presteren. Je hebt dan toch een werkloosheidsvergoeding ? Waarom zou je een andere uitkering moeten hebben ?
Omdat ik niet het risico wil nemen om werk te zoeken, er te vinden en dan plots in een situatie te komen dat ik vastzit omdat er 2 a 3 maand werk is terwijl je weet dat het daarna weer in een zak valt!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2018 17:56

Als je zelf je ontslag geeft dan kan je natuurlijk niet stempelen !

Dus enkel je ontslag geven wanneer je ander werk heeft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”