Ontslag voor dringende redenen

berenod
Berichten: 942

Re: Ontslag voor dringende redenen

#16 , 01 apr 2018 10:22


Dus wat ik gedaan heb ‘het niet ondertekenen van die onderling akkoord’ is in mijn voordeel.
Ik verdiende minder dan 32.254€ bruto op 31/12/2013 dus zal 40 weken moeten zijn i.p.v. 27 weken.

ik apprecieer het feit dat jullie jullie kennis delen met mij maar kunnen jullie mij vertellen wat hoe het eruit ziet op jet eerste zicht?
Ik heb duidelijk alle correcte informatie doorgegeven hoe dat het juist is gebeurd.

Alvast bedankt!
Ben je zeker qua loon?

Enkel en dubbel vakantiegeld en eindejaarspremie tellen alvast mee, alsook variabel loon zoals commissie en dergelijke (misschien van toepassing daar je in een commerciële functie zit).

Bij een gewoon loon (dus zonder variabele component) zou je aan een bruto maandloon van een 2320€ moeten zitten om aan dat jaarloon van 32.254€ te komen...

Voor opzegvergoeding tellen ook maaltijdcheques, VAA wagen en GSM/laptop, ecocheques, werkgeversbijdrage pensioenspaarplan enzoverder mee, ik ben wel niet 100% zeker dat die laatste meetellen voor dat jaarlijkse brutobedrag om je opzegperiode te berekenen, maar ik vermoed van wel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Zidane_1986
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 apr 2018 12:20


Dus wat ik gedaan heb ‘het niet ondertekenen van die onderling akkoord’ is in mijn voordeel.
Ik verdiende minder dan 32.254€ bruto op 31/12/2013 dus zal 40 weken moeten zijn i.p.v. 27 weken.

ik apprecieer het feit dat jullie jullie kennis delen met mij maar kunnen jullie mij vertellen wat hoe het eruit ziet op jet eerste zicht?
Ik heb duidelijk alle correcte informatie doorgegeven hoe dat het juist is gebeurd.

Alvast bedankt!
Ben je zeker qua loon?

Enkel en dubbel vakantiegeld en eindejaarspremie tellen alvast mee, alsook variabel loon zoals commissie en dergelijke (misschien van toepassing daar je in een commerciële functie zit).

Bij een gewoon loon (dus zonder variabele component) zou je aan een bruto maandloon van een 2320€ moeten zitten om aan dat jaarloon van 32.254€ te komen...

Voor opzegvergoeding tellen ook maaltijdcheques, VAA wagen en GSM/laptop, ecocheques, werkgeversbijdrage pensioenspaarplan enzoverder mee, ik ben wel niet 100% zeker dat die laatste meetellen voor dat jaarlijkse brutobedrag om je opzegperiode te berekenen, maar ik vermoed van wel.
Ik werkte van 06/2007 tot 07/2016 als klantendienst medewerker en kreeg een loon van 2100€/maand bruto.
Dus 9 jaar en 2 maanden.

Heb mijn anciënniteit meegenomen bij laatste werkgever waar ik als verkoopvertegenwoordiger gewerkt heb van 07/2016 tot 03/2018.
Dus 1 jaar en 9 maanden.
Bij die nieuwe werkgever was mijn loon 2800€ Bruto met extra legale voordelen. Daar kreeg ik een gsm, laptop, wagen, maaltijdcheques, eco cheques,...

Dus totaal anciënniteit is 11 jaar dat mijn laatste werkgever mij verschuldigd is rekening houdend met de inkomen op 2013 en inkomen na 2013.

Ik hoor het wel dinsdag bij mijn vakbond.

Zidane_1986
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 apr 2018 15:32


Dus wat ik gedaan heb ‘het niet ondertekenen van die onderling akkoord’ is in mijn voordeel.
Ik verdiende minder dan 32.254€ bruto op 31/12/2013 dus zal 40 weken moeten zijn i.p.v. 27 weken.

ik apprecieer het feit dat jullie jullie kennis delen met mij maar kunnen jullie mij vertellen wat hoe het eruit ziet op jet eerste zicht?
Ik heb duidelijk alle correcte informatie doorgegeven hoe dat het juist is gebeurd.

Alvast bedankt!
Ben je zeker qua loon?

Enkel en dubbel vakantiegeld en eindejaarspremie tellen alvast mee, alsook variabel loon zoals commissie en dergelijke (misschien van toepassing daar je in een commerciële functie zit).

Bij een gewoon loon (dus zonder variabele component) zou je aan een bruto maandloon van een 2320€ moeten zitten om aan dat jaarloon van 32.254€ te komen...

Voor opzegvergoeding tellen ook maaltijdcheques, VAA wagen en GSM/laptop, ecocheques, werkgeversbijdrage pensioenspaarplan enzoverder mee, ik ben wel niet 100% zeker dat die laatste meetellen voor dat jaarlijkse brutobedrag om je opzegperiode te berekenen, maar ik vermoed van wel.
Ik werkte van 06/2007 tot 07/2016 als klantendienst medewerker en kreeg een loon van 2100€/maand bruto.
Dus 9 jaar en 2 maanden.

Heb mijn anciënniteit meegenomen bij laatste werkgever waar ik als verkoopvertegenwoordiger gewerkt heb van 07/2016 tot 03/2018.
Dus 1 jaar en 9 maanden.
Bij die nieuwe werkgever was mijn loon 2800€ Bruto met extra legale voordelen. Daar kreeg ik een gsm, laptop, wagen, maaltijdcheques, eco cheques,...

Dus totaal anciënniteit is 11 jaar dat mijn laatste werkgever mij verschuldigd is rekening houdend met de inkomen op 2013 en inkomen na 2013.

Ik hoor het wel dinsdag bij mijn vakbond.
Ik ben vandaag bij de vakbond geweest. Het probleem is omdat daar een derde partij tussenzit namelijk de politie. Eerst moet de zaak voorkomen bij de politierechtbank en dan pas kan er beslist worden wie effectief in fout is. Als ik die rechtszaak van die snelheidsovertreding verlies dan heeft de werkgever gelijk. Als ik die zaak win dan kan ik gerechtelijke stappen ondernemen tegen mijn werkgever.

Ik ben tegengehouden door de wegpolitie aan een snelheid van 150km/h waar er max 120km/h mag gereden worden. De wegpolitie meent dat het 220km/h was. Ze hebben geen beeldmateriaal. De feiten zijn vastgesteld op de tachymeter, meer niet.
De werkgever heeft mij toen bij mijn ontslag gezegd als ik kan bewijzen dat ik 150km/h reed dat er terug genegotieerd kan worden.

Reclame

berenod
Berichten: 942

#19 , 03 apr 2018 15:51

Toevallig geen tracking systeem in je wagen?
220 is wel heel veel, ik rij zelf met een BMW, met een topsnelheid van 210 km/h, en 180 zit ik snel aan, maar om naar die topsnelheid te geraken moet ik al redelijk lang plankgas blijven duwen!

Zidane_1986
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 apr 2018 16:39

Toevallig geen tracking systeem in je wagen?
220 is wel heel veel, ik rij zelf met een BMW, met een topsnelheid van 210 km/h, en 180 zit ik snel aan, maar om naar die topsnelheid te geraken moet ik al redelijk lang plankgas blijven duwen!
Dat heb ik gevraagd aan mijn werkgever en hij heeft daarop niet gereageerd. Er moet wel een tracking systeem zijn omdat hij altijd precies wist waar ik was en om hoe laat.
Is dit dan een geïntegreerd systeem?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”