statutair ambtenaar - ontslag nemen wegens medische redenen

hollebollegijs1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

statutair ambtenaar - ontslag nemen wegens medische redenen

#1 , 30 mar 2018 10:21

ik ben al een tijdje thuis, met wat eerst leek een burn-out en later CVS.
Omwille dat ik 1,5u dien te reizen, van- en naar mijn werk (3u/dag dus) is het voor mij onmogelijk om deeltijds terug aan de slag te gaan. Medex staat er op dat als ik 50% terug ga werken, deze in 5 dagen van 3,48u presteer (+ reistijd = 7u van huis om 3,48u te presteren).
Dichter bij huis werken als Fed. A. is niet mogelijk, thuiswerken kan max 2d/week in 50% statuut. Mijn behandelende artsen gaan hier niet mee akkoord.
Nu denk ik er over na, om ontslag te nemen wegens medische redenen, en daarna gewoon (deeltijds) in de privé terug aan de slag te gaan.
KAN DIT? MAG DIT? wat zijn eventuele valkuilen?
dank alvast voor jullie info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 30 mar 2018 13:17

Valkuil :wie gaat u aanwerven met dergelijke medische situatie? Geen enkele werkgever staat te springen om een probleem in huis te halen. Als u ontslag geeft zonder een andere baan te hebben zal u niet stempelgerechtigd zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 31 mar 2018 23:33

Waarom ontslag om medische redenen ?
Als statutair ambtenaar kan je toch een jaar (of langer) loopbaanonderbreking nemen en intussen ander werk zoeken. Als dit na een jaar de juiste keuze blijkt te zijn neem je ontslag als ambtenaar. Als je na het eerste jaar spijt krijgt van je keuze kan je de loopbaanonderbreking beëindigen en gewoon terug je carrière als ambtenaar verder zetten.

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 01 apr 2018 13:25

kan je niet in beroep gaan tegen de beslissing van Medex?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”