Contract nog niet getekend

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

Contract nog niet getekend

#1 , 22 mar 2018 10:37

Goedemorgen,

Ik ben momenteel opzoek naar een job tussen april en juli.
Ik solliciteerde voor een functie tussen april en juni, echter na de sollicitatie rondes kreeg ik telefoon (van de interim) dat ik de functie had maar pas vanaf 7 mei. Wat voor mij dus eigenlijk veel te laat is.
Ondertussen blijf ik op zoek naar een functie die beter deze periode invult. Kan ik echter zolang ik nog geen contract heb getekend de eerste functie weigeren?

alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mijngebruikersnaam
Berichten: 46
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2018 10:41

Ja

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2018 14:55

Kan ik echter zolang ik nog geen contract heb getekend de eerste functie weigeren?
bent u een uitkeringsgerechtigde werkloze?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#4 , 22 mar 2018 16:47

Nee, nog in loondienst en zelf ontslag gegeven dus sowieso niet uitkeringsgerechtigd

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mar 2018 17:11

Zolang u geen arbeidscontract ondertekend hebt, bent u tot niets verplicht.

Weet ook dat u een arbeidscontract waarvan de startdatum nog niet ingegaan is, reeds kan opzeggen voor het begint! Dit betekent dat u dus het contract WEL kan tekenen, en indien u toch nog iets anders vindt, VOOR 7 mei uw opzeg van een week kan geven.

Dus stel dat je al getekend zou hebben om op 7 mei te beginnen, maar je vind morgen een job waar je half april kan beginnen, dan kan je morgen ook uw ontslagbrief naar de andere werkgever sturen met een opzegtermijn van een week, die dan ingaat op 2 april. Je zal daarna nooit meer bij die werkgever moeten solliciteren, vermoed ik, maar juridisch is dit perfect in orde...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#6 , 23 mar 2018 08:58

Ik ga in september terug studeren voor iets geheel anders dus ik moet hopelijk niet terug solliciteren voor dezelfde firma's :)

bedankt voor het duidelijke antwoord!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”