ontslag genomen, einddatum laat op zich wachten

ehps
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag genomen, einddatum laat op zich wachten

#1 , 13 mar 2018 09:33

Ik nam enkele weken geleden ontslag.
Mijn werkgever tekende voor ontvangst.
Normaal is mijn opzegperiode 6 weken, maar ik vroeg zelf 4 weken.

Dit liet mijn werkgever nog in beraad.
ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord over mijn definitieve einddatum, dit terwijl mijn opzeg reeds 2 weken bezig is.

wanneer is het wettelijk verplicht je einddatum te kennen?
Mijn nieuwe werkgever wil namelijk ook mijn startdatum kennen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2018 09:51

Zolang je geen akkoord heeft met je werkgever blijft het zes weken, ga zonder zijn akkoord toch weg na 4 weken dan kan hij een schade vergoeding eisen van deze 2 weken bruto loon..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ehps
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 13 mar 2018 09:54

Zolang je geen akkoord heeft met je werkgever blijft het zes weken, ga zonder zijn akkoord toch weg na 4 weken dan kan hij een schade vergoeding eisen van deze 2 weken bruto loon..

ik ben niet van plan om vroeger te vertrekken zonder toestemming. ik had gewoon graag al dan niet toestemming gekregen. Hoe lang kan mijn huidige werkgever zijn antwoord in beraad houden?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2018 10:06

Op zo iets staat geen datum op dit ligt bij de goodwill van je werkgever, u heeft rechten maar je werkgever heeft evenzeer rechten, en moet op je verzoek niet ingaan als hij dit niet wil.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”