Scholingsbeding

S-G88
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Scholingsbeding

#1 , 01 mar 2018 14:11

Beste, bij ontslag door werknemer aan welke vereisten moet het scholingsbeding voldoen in de arbeidsovereenkomst als je zelf ontslag wil nemen, zodat je toch niet zou moeten betalen?

Onderstaande komt van FOD werk:
• het jaarloon van de werknemer op wie het scholingsbeding van toepassing is, moet hoger zijn dan 34.180 € (bedrag van toepassing op 1 januari 2018). Dit bedrag is proportioneel van toepassing op deeltijdse werknemers;
• de vorming moet hem toelaten om nieuwe professionele competenties te verwerven die desgevallend ook buiten de onderneming kunnen gevaloriseerd worden;
• de vorming dient ofwel tenminste 80 uren te bereiken ofwel een waarde hoger dan het dubbel van het gemiddeld minimum maandinkomen (zijnde 3.125,18 € op 1 juni 2017). Deze vorming mag zich niet situeren in het wettelijk of reglementair kader vereist voor de uitoefening van het beroep waarvoor de werknemer werd aangeworven.

Betreft:
- opleiding > 80u
- opleiding kan inderdaad nieuwe professionele activiteiten teweeeh brengen, maar hangt ook samen met mijn huidige job.
- berekening jaarloon? Hoe ?

Quid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2018 14:51

Bruto Jaarloon = bruto maandloon x 13,92 + extralegale voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, bonus, etc...)*

* Wel een beetje kort door de bocht, maar het geeft je een idee. Als je maandloon meer dan €2500 bruto is en je krijgt een 13e maand en dubbel vakantiegeld, zit je er dus boven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

S-G88
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2018 15:07

En een bedrijfswagen? Hoe bereken je dat?

Bedankt voor je feedback

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2018 15:31

Uw maandelijks Voordeel Alle Aard x 12, zou ik zo denken? Kom je met enkel uw loon al niet boven het bedrag van €34180 ?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

S-G88
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 mar 2018 15:35

Neen enkel loon niet. Daarmee mijn vraagje.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”