geen contract maar toch aan het werk.

natje2011
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geen contract maar toch aan het werk.

#1 , 26 feb 2018 19:54

Ik begon bij een nieuwe werkgever deeltijds . Ik ben daar al aan het werk van 8 februari maar ik heb nog steeds geen contract gezien. Bij deze weet ik nu ook niet welke rechten en plichten ik heb. Er is wel een demona ingediend die loopt van 08/02 tot 07/05. Ik kan starten op een andere job. Ik vroeg ook igu aan bij de rva. Aangezien ik geen contract heb getekend heb ik verschilende vragen. moet ik dit uitdoen, moet ik opzeggen, wat betekend dit voor mijn uitkering, ben ik verplicht schadevergoeding te betalen,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2018 21:38

Op zich is dit geen probleem, de algemene reglement en wetten zijn dan van toepassing, vroeger zag je dit zeer veel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2018 16:34

Ik begon bij een nieuwe werkgever deeltijds . Ik ben daar al aan het werk van 8 februari maar ik heb nog steeds geen contract gezien.



wet 3/7/1978 Art. 11bis. De arbeidsovereenkomst gesloten voor deeltijdse arbeid moet voor iedere werknemer afzonderlijk schriftelijk worden vastgesteld, uiterlijk op het tijdstip waarop de werknemer de uitvoering van zijn overeenkomst aanvangt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”