Baas heeft aangetekende zending (ontslagbrief) niet ontvangen

Brism
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Baas heeft aangetekende zending (ontslagbrief) niet ontvangen

#1 , 20 feb 2018 21:57

Beste,

Op 2 februari heb ik mondeling mijn ontslag ingediend, en op 3 februari twee aangetekende brieven opgestuurd naar mijn twee bazen die in het buitenland werken (Duitsland en Cyprus), met vermelding dat mijn opzegtermijn start op 12 februari en laatste werkdag 9 maart.

Ondertussen is het 20 februari. Baas in Duitsland heeft mijn aangetekende zending ontvangen, maar tot op vandaag heb ik geen ontvangstbewijs ontvangen.

Baas in Cyprus heeft mijn aangetekende zending nog steeds niet ontvangen: dit werd zelfs teruggestuurd naar mijn adres wegens "levering onmogelijk-verkeerd adres". Terwijl er geen verkeerd adres geschreven werd!! Ook deze aangetekende zending heb ik nog niet ontvangen.

Kortom: ene baas heeft aangetekende ontslagbrief ontvangen, de andere niet. Ik heb hiervan ook nog geen ondertekend ontvangstbewijs.

Is mijn ontslag wel geldig? Kan dit nietig verklaard worden?

Alvast bedankt voor een reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 20 feb 2018 22:14

Waarom naar 2 bazen versturen? Op je contract staat toch wie je werkgever is; die heeft toch maar 1 hoofdzetel, vermoed ik?
"sowieso" schrijf je zo.

Brism
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2018 22:19

Waarom naar 2 bazen versturen? Op je contract staat toch wie je werkgever is; die heeft toch maar 1 hoofdzetel, vermoed ik?
In het contract staat er dat mijn officiële baas in Cyprus werkt, maar de baas in Duitsland is verantwoordelijk voor het kantoor in België.

Ik had ook via mail bericht gekregen dat de officiële ontslagbrief naar Duitsland moest verstuurd worden (zij hebben het ontvangen, maar is volgens contract niet "officiële werkgever"). Heb het naar beiden locaties verstuurd met juiste adres, maar slechts 1 baas heeft het ontvangen...

Is mijn ontslag dan nietig?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 21 feb 2018 09:08

Volgens de Belgische wetgeving mag dat aangetekend schrijven als ontvangen worden beschouwd van zodra de zending werd aangeboden, maar valt uw arbeidscontract onder de Belgische wet en is de zending effectief aangeboden?
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 21 feb 2018 09:32

is de zending effectief aangeboden?
Meer dan waarschijnlijk niet in Cyprus want ogenschijnlijk verkeerd adres.
Post naar Cyprus duurt altijd een paar dagen (weken ) langer. Heb er familie wonen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 feb 2018 11:00

Volgens de Belgische wetgeving mag dat aangetekend schrijven als ontvangen worden beschouwd van zodra de zending werd aangeboden,
bewijs dat maar eens.

@een aangetekende brief die terugkomt dien je ongeopend te bewaren zo behoud deze zijn bewijskracht. een aangetekende brief heeft uitwerking de derde werkdag na verzending zoals bepaald in art 37 , wet 3/7/1978 onverschillig of deze wel of niet werd in ontvangst genomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 21 feb 2018 12:48

Neem kontakt met het (belgische) sociaal secretariaat dat je salaris betaalt, informeer hen van je ontslag met als laatste werkdag 9 maart en vraag of het voor hen OK is om dit salarieel zo af te werken. (Uitbetaling vakantiegeld etc)

Antwoord onder voorbehoud en in de veronderstelling dat je in België werkt en belasting betaalt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”