Kan,mag dit?

LAILA
Topic Starter
Berichten: 39

Kan,mag dit?

#1 , 09 feb 2018 19:42

Vriendin van mij werkt voor een kleine kmo,haar werk bestaat alleen uit administratie.
Daar er al lange tijd weinig bureauwerk is,heeft haar baas dit meermaals besproken met haar,dat in de toekomst zij ook tussendoor de klant ter woord moet staan alsook
klanten bezoeken in franstalig Belgie.
probleem is,zij is totaal niet franstalig en sinds het behalen van haar rijbewijs,heeft ze nooit gereden,heeft ook geen auto gehad.
Omdat de baas geen ander uitweg vindt,heeft hij haar ontslagen,
de vraag is,is dat reden genoeg voor ontslag?
alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 09 feb 2018 19:49

Indien hij de wettelijke regels van opzeg gevolgd heeft kan dit zeker.

Te weinig werk, oplossing gezocht die niet haalbaar bleek (niet tweetalig, geen rijervaring). Ik zie hier geen graten in.

P.

LAILA
Topic Starter
Berichten: 39

#3 , 09 feb 2018 20:07

Beste
dank voor uw snelle reactie,
ik zal dit doormailen naar haar.
grts

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 09 feb 2018 21:04

en welke functieomschrijving stond er in haar contract? Want van een administratief bediende vragen om ineens de job van commercieel vertegenwoordiger op verplaatsing uit te oefenen, lijkt mij niet zo vanzelfsprekend.

LAILA
Topic Starter
Berichten: 39

#5 , 09 feb 2018 21:55

Contract admin,bediende;
Bedoeling is om verschillende werven op te zoeken waar deze bedrijf personeel
in onderaanneming werkt,om klant te spreken,na gaan of alles naar wens is en of geen klachten zijn etc,,eigenlijk niks commercieels.
althans zo heb ik het begrepen.
grts

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 feb 2018 00:20

Contract admin,bediende;
maakt eigenlijk niet veel uit, als ze jou iets anders laten doen, kan je de eenzijdige verbreking vaststellen wat zeer riskant is, de arbeidsovereenkomst eindigt ook, en is er kans op een sanctie van de rva. ben je nu veel beter af.

puttenmanp heeft het mijne inziens bij het rechte eind
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”