Vraag tegenaanbod + soort contract

Brism
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Vraag tegenaanbod + soort contract

#1 , 06 feb 2018 21:03

Beste,

Ik hoop dat iemand kan helpen! Afgelopen vrijdag heb ik mijn ontslag ingediend.

Mijn baas werkt in het buitenland, ik heb mijn aangetekende ontslagbrief doorgestuurd. Is dit voldoende of moet er nog iemand anders een brief ontvangen?

Mijn opzegtermijn loopt tem 9 maart. Wegens een grote nood aan personeelstekort (1 iemand over!) is dit een grote ramp. Men wil mij dus een tegenaanbod geven: wat voor een contract is het beste? Kan ik bijvoorbeeld een onderling akkoord sluiten, van bepaalde duur, tem eind april (meehelpen iemand zoeken en opleiden), of is dit soort contract niet in mijn voordeel?

Na een contract van bepaalde duur, heb ik dan recht op een uitkering? Moet ik een opzegtermijn doen na een contract van bepaalde duur? Heb ik ook recht op sollicitatieverlof?

Hoeveel vraag ik het best als bonus, zodat dit in mijn voordeel is? Of moet ik sowieso 35 a 40% afstaan?

Goed om te weten: 16 maart tot eind maart heb ik een herstelperiode door een operatie!!! 9 maart is mijn laatste werkdag door mijn ontslagbrief.

Alvast bedankt voor uw goede raad

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding