Tegenaanbod werkgever: vergifigd geschenk?

Brism
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Tegenaanbod werkgever: vergifigd geschenk?

#1 , 04 feb 2018 14:23

Beste,

Ik heb vrijdag ontslag genomen bij mijn werkgever, zonder een nieuwe job op het oog. Ik heb hier goed over nagedacht, wetende dat ik geen recht heb op uitkering. Dit maakt even niet veel uit voor mij, aangezien ik nog thuis woon en geen zware kosten heb zoals betalen van huur etc.

Mijn werkgever heeft een voorstel gegeven: max 3 maand langer blijven tot ze een vervanger hebben gevonden. Ondertussen mag ik solliciteren (2 halve dagen in de week). Eens iemand deftig is opgeleid, mag ik natuurlijk vertrekken. Na vertrek wil hij mij een bonus geven.

Probleem: allemaal mooi, maar hij wil eerst day ik hierop toestem alvorens hij ons sociaal secretariaat contacteert om een nieuw contract hiervan op te maken. Dit vind ik al absurd, zou nooit toestemmen op iets dat zelfs nog niet op papier staat.

Indien ik toestem, heb ik den enkel recht op sollicitatieverlof tijdens opzegtermijn, of kan dit onderling besproken worden? En betreft de bonus: hoeveel mag dit maximum bruto/netto bedragen zodat ik er geen belastingen op hoef te betalen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2018 17:29

Had je die vraag al niet eens gesteld ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”