Ontslag dringende reden

LSBV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag dringende reden

#1 , 01 feb 2018 08:37

Hallo iedereen,

Ik ben ontslagen door mijn werkgever met dringende reden (terecht, ik ga hier verder niet over uitwijken).

Ik heb ondertussen via interim een aanbod gekregen voor een nieuwe job. Echter heeft deze een heel beperkte duur van 3 à 4 weken. Ik zou uiteraard liever onmiddellijk een job vinden met interimcontract lange duur of contract onbepaalde duur maar dat is uiteraard niet altijd even evident.

Ik vroeg me af dat als ik deze job aanvaard, en
Deze loopt af na enkele weken, of ik dan wél recht heb op een uitkering van RVA?

Het is mijn grootste ambitie om zo snel mogelijk een nieuwe job te vinden op lange termijn, maar met een beetje uitkering heb ik iets meer tijd en ademruimte om een goeie job te vinden.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2018 09:32

Als je 21 dagen gewerkt heeft ben je terug in orde !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2018 11:48

Als je 21 dagen gewerkt heeft ben je terug in orde !
bewijs eens
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2018 12:57

Als je 21 dagen gewerkt heeft ben je terug in orde !
bewijs eens
Als je natuurlijk een Federale sanctie krijgt van de RVA dan zal het zeker niet lukken, maar in de meeste gevallen past men die sanctie niet toe, er zijn weinigen die een sanctie krijgen om dat men ontslagen is ingevolge zijn foutieve houding of wanneer hij zijn werk verlaat zonder gerechtvaardigde reden, en zeker niet als men onmiddellijk gaat werken.

Maar alles kan natuurlijk

Pessimistisch zijn is voor niks goed.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 feb 2018 20:37

Als je 21 dagen gewerkt heeft ben je terug in orde !
bewijs eens
Als je natuurlijk een Federale sanctie krijgt van de RVA dan zal het zeker niet lukken, maar in de meeste gevallen past men die sanctie niet toe, er zijn weinigen die een sanctie krijgen om dat men ontslagen is ingevolge zijn foutieve houding of wanneer hij zijn werk verlaat zonder gerechtvaardigde reden, en zeker niet als men onmiddellijk gaat werken.

Maar alles kan natuurlijk

Pessimistisch zijn is voor niks goed.
die 4 weken regel voor niet als vrijwillige werkloze te worden aanzien op basis van art 44 , 25/11/1991 is voor wie zelf ontslag geeft, nu heb je voor die periode een feit waarvoor je een sanctie kan krijgen van enkele maanden schorsing en dit vervalt niet door 4 weken te gaan werken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”