uitbetaling overuren na ontslag (in dienst bij overheid)

Pimpelmees
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uitbetaling overuren na ontslag (in dienst bij overheid)

#1 , 31 jan 2018 11:41

Hallo iedereen.

Ik heb deze vraag even opgezocht en niet direct gevonden. Ik had graag de ideeën gehoord die jullie hebben over mijn situatie.

Op 1 juni 2017 heb ik ontslag genomen bij defensie (overheidspersoneel zonder contract), de ontslagprocedure was nogal moeizaam en pas op 30 mei 2017 werd ik op de hoogte gebracht dat mijn ontslag officieel aanvaard was en dat mijn ontslagdatum 1 juni zou zijn. Daardoor heb ik defensie verlaten met +/- 53 overuren en nog voor +/- €320 bruto aan premies die niet uitbetaald geweest zijn.

8 maanden na mijn ontslag ben ik nog steeds niet uitbetaald. Ik heb herhaaldelijk gemaild, met een eerste mail in augustus, waarin ik verzekerd werd dat het geld binnenkort op mijn rekening zou staan. Ik vraag de laatste maanden ook altijd naar een berekenmethode om erachter te komen hoe veel ik zal uitbetaald worden, maar daarop krijg ik nooit een antwoord. Ik vermoed dat er zaken 'vergeten' zullen worden.


De persoon waarmee ik steeds mail is vriendelijk en zegt dat ik recht heb om mijn geleverde prestaties uitbetaald te zien, maar ik heb het ondertussen een beetje gehad met de wachtperiode. In onze laatste correspondentie vermeldt hij expliciet dat dit normaal gezien vlug opgelost moet worden als iedereen zijn werk naar behoren doet. Maar dat gebeurt dus niet. Toen ik in dienst was bij defensie werd het loon altijd op tijd gestort, maar op alle bijkomende zaken was het ook soms maanden wachten, maar 3-4 maanden is het maximum wat ik heb meegemaakt indertijd.

Ik heb geen idee wat mijn rechten in deze zijn. Ik zou gewoon graag het geld krijgen waar ik recht op heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 31 jan 2018 13:55

Er is een ombudsdienst bij Defensie én ook de eigen vakbond aldaar nemen zo'n vragen ernstig. Als u gesyndiceerd was bij Defensie, zou ik alsnog contact met hen nemen. Ook als u geen werknemer meer bent zorgen ze voor nazorg.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”