Ontslag

Nyah22
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslag

#1 , 29 jan 2018 13:54

Ik heb een vraag betreft mijn ontslag.

Ik ben gedurende een paar maanden thuis geweest wegens pesterijen op het werk ( depressie/burn-out. De Werkgever heeft er niks aan gedaan want geloofde de pester en koos de kant van de pester. De vakbond kan blijkbaar niks doen wegens gebrek aan bewijzen.
De eerste werkdag na mijn ziekteperiode heb ik mijn ontslag gekregen met vrijstelling van prestaties. Ik was daar 4 jaar werkzaam als deeltijds bediende 30 uren. Na de opzegperiode heb ik mijn c4 gekregen met als reden ontslag: voltijdse invulling van functie na aanpassing team.
Nu weet ik dat de pester op staande voet is ontslagen vorige week omdat een andere collega van mij wel bewijzen had van pesten en ongewenst gedrag tegenover vrouwelijke collega's.Nu zoekt mijn werkgever een nieuwe deeltijdse bediende. Ik heb nooit excuses gekregen want ik had wel degelijk gelijk van het pesten. Mijn vraag is wat ik nu nog kan doen? Is dit allemaal wettelijk? Ik heb nooit negatieve feedback gekregen op mijn werk.
Alvast dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2018 14:59

Waarom bel je niet eens naar je oude werkgever, je weet nooit hoe hij zal reageren !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Nyah22
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jan 2018 15:11

Ik heb contact gehad met email en hij zei
"gedane zaken nemen geen keer...". Ik ben daar veel mee. Mijn job kwijt terwijl ik niks verkeerd heb gedaan.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jan 2018 15:19

Ik begrijp ook de werkgever dat hij geen gezichtsverlies wil hebben bij het ander personeel.

Maar als je daar nog iets kan tegen doen betwijfel ik .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

KimSe
Berichten: 697

#5 , 29 jan 2018 15:45

Los van het juridische zou ik niet terug willen gaan naar een werkgever die op die manier omgaat met dergelijke zaken.

Maar misschien is het een optie, om, indien hij van het standpunt "gedane zaken nemen geen keer" is, je alvast een goede referentie te geven bij een toekomstige werkgever.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”