Vraag omtrent de duur van de opzegtermijn

KRX
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vraag omtrent de duur van de opzegtermijn

#1 , 28 jan 2018 21:23

Goedeavond,

Gedurende het eerste jaar bij mijn huidige werkgever ben ik bij hen tewerkgesteld geweest via een uitzendbureau. Dit gebeurde niet via een interimcontract, maar via een contract van onbepaalde duur.

Na een periode van exact één jaar kreeg ik, zoals bij de huidige werkgever gebruikelijk is, een intern contract van onbepaalde duur. De aanvankelijke overeenkomst via het uitzendbureau werd bijgevolg in onderling overleg stopgezet op de datum dat mijn interne contract inging.

Mijn nieuwe contract vermeldt dat ik hierdoor een bijkomende contractuele anciënniteit toegekend krijg voor een periode van 1 jaar en stelt dat deze overname ook geldt voor het bepalen van de opzeggingstermijn en zegt dat er hierdoor vanaf de zevende maand na indiensttreding een bijkomende anciënniteit in acht wordt genomen.

Indien ik zelf, enkele maanden na het tekenen van dit interne contract, de overeenkomst wil beëindigen, moet ik dan als werknemer ook dit extra jaar anciënniteit in acht nemen bij het bepalen van de duur van mijn opzegtermijn?

(Bijkomende vraag: waarom maakt het contract melding van zeven maanden in dit addendum, terwijl de duur van de opzegtermijn telkens een week langer wordt na elke drie maanden?)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding