interim na 2 contracten van bepaalde duur

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

interim na 2 contracten van bepaalde duur

#1 , 25 jan 2018 15:43

Mijn huidige contract bij mijn huidige werkgever loopt ten einde op 31/01/2018 ...
Ik heb er volgens volgende contracten gewerkt :
01/01/2017 - 30/04/2017 : Interim
01/05/2017 - 31/07/2017 : Contract bepaalde duur 3 maanden
01/08/2017 - 31/01/2018 : Contract bepaalde duur 6 maanden

In totaal ben ik in die periode een 35tal dagen ziek geweest (steeds 1 of 2 weken maar nooit een periode van 30 dagen na elkaar),
Het hoge aantal ziektedagen was eerder
2 weken geleden zei hij me dat hij mijn contract niet wou verlengen door het hoge aantal ziektedagen, maar nu gisteren vertelde hij mij dat hij overweegt mij te houden via interim of zo ...

Mijn vraagjes :
1. Ben ik verplicht in te gaan indien hij mij toch een voorstel doet vanaf 1 februari a.s. ?
2. Kan ik ook zeggen dat ik niet blijf (door einddatum contract bepaalde duur 31/01/2018) en vanaf 1 februari werkloosheidsvergoedingen aanvragen ?? mijn hoog aantal ziektedagen verklaart al dat ik me daar niet zo lekker voel op mijn huidig werk, daar de werkdruk veel te hoog ligt en daardoor een weekje rust af en toe echt nodig had (ziektedagen)

Maar aan de andere kant : ik ben er bijna 53 en de jobs liggen niet op een hoopje klaar voor mij hé

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 25 jan 2018 17:32

daar de werkdruk veel te hoog ligt en daardoor een weekje rust af en toe echt nodig had (ziektedagen)
Voor een weekje rust neem je (onbetaald)verlof, geen ziektedagen.

Los hiervan: Als je na het einde van je contract van bepaalde duur, een nieuw contract weigert ben je niet onvrijwillig werkloos en heb je bijgevolg geen recht op uitkeringen.

P.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”