verlengen opzegperiode bij pensionering

patdemo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verlengen opzegperiode bij pensionering

#1 , 25 jan 2018 11:54

Hallo,

Een collega zit in de verkorte opzegperiode van 26 weken voor pensionering.
De werkgever probeerde eerst een dading te laten tekenen, waarin hij afstand deed van al zijn rechten.. Hij weigerde dit en zo werd een aangetekend schrijven gestuurd met de verkorte opzegtermijn.
De vraag is nu : wordt deze periode verlengd door ziekte of vakantie ? Bij een gewone opzeg wel, maar met die verkorte ?

Bij mijn weten gaat een pensioen steeds in op de eerste van de maand. Als deze periode verlengd wordt door 5 dagen ziekte zou die pas de zesde kunnen ingaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 25 jan 2018 12:34

Beste

De ingangsdatum van het pensioen is altijd de 1e van de maand. Het pensioenbedrag is trouwens een maandbedrag en geen dagbedrag.
Ondanks ziekte en verlof blijft de ingangsdatum van het pensioen dus behouden.

Over de invloed op de opzeggingstermijn op zich kan ik geen informatie geven. Dit behoort niet tot de pensioenreglementering maar tot de arbeidsreglementering. Hiervan ben ik niet op de hoogte.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”