Splitsing firma's

Eliass
Topic Starter
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

Splitsing firma's

#1 , 22 jan 2018 15:41

Hallo iedereen,

Ongeveer een jaar geleden is de firma waar ik voor werkte, gefusioneerd met een andere firma (twee BTW-nummers werden één nieuwe). Een jaar na datum wordt beslist over te gaan tot het afstoten van een aantal afdelingen, waaronder de afdeling waar ik werk. Een ex-manager besluit echter een nieuwe firma op te richten (compleet nieuw BTW-nummer), en een aantal mensen met zich mee te nemen. De nieuwe firma wordt voor een deel afhankelijk van de 'oude firma': er worden diensten verleend van het ene bedrijf naar het andere, waarvoor gefactureerd wordt.
De 'oude firma' besluit om de werknemers die overstappen hun anciënniteit mee te geven en dus géén ontslagvergoeding uit te betalen (ontslag met onderlinge toestemming).

Vraag: kan ik dit als werknemer die overstapt weigeren? Ik wil dus mijn anciënniteit niet persé mee, maar wel mijn ontslagvergoeding krijgen (of desnoods mijn opzegperiode uitdoen)?

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2018 16:43

Ik vrees als je weigert dat er een probleem met de RVA zult krijgen, je krijgt een werk aangeboden die je weigert.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Eliass
Topic Starter
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2018 16:52

Neen, ik bedoel: kan ik weigeren dat men mijn anciënniteit meegeeft, maar wel kiezen voor de ontslagvergoeding?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2018 19:44

Waarom zou men je ontslag vergoeding moeten geven als je werknemer een nieuw werk aanbied ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”