Werkloosheidsvergoeding na interim

VDH
Topic Starter
Berichten: 8

Werkloosheidsvergoeding na interim

#1 , 22 feb 2008 11:34

Hallo,

Ik werk momenteel via interim maar zou mijn contract willen stopzetten (dus in feite geen nieuw contract meer ondertekenen na het eind van de week), omdat de job helemaal niet blijkt te zijn wat in de omschrijving stond en ik beloofde voordelen niet heb gekregen etc.
Daarnaast wil mijn werkgever mij na deze interimperiode een contract voor enkele maanden aanbieden, maar geen vast contract. Omdat ik hier niet aan gebonden wil zijn wil ik mijn interimarbeid nu dus stopzetten.
Ik heb een interessant aanbod gekregen waar ik normaalgezien vast in dienst zou kunnen treden. Mijn vraag is nu of, indien dit niet zou kunnen doorgaan, ik nog recht zou hebben op werkloosheidsuitkeringen (doordat ik in feite een aangeboden (interim)contract heb geweigerd)? Ik wil namelijk mijn interimwerkgever snel genoeg op de hoogte brengen, maar dan is er natuurlijk geen weg meer terug.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 feb 2008 08:06

“Art.44.Om uitkeringen te kunnen genieten moet de werkloze wegens omstandigheden ONAFHANKELIJK van zijn wil zonder arbeid en zonder loon zijn.”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Jean Menten
Berichten: 34

#3 , 23 feb 2008 14:46

Normaal gezien levert dat geen problemen op.
Je zegt je contract op om je te verbeteren. Dat kan je aantonen.
Als het dan om een reden waarvan jij niet de oorzaak bent, de zaak niet doorgaat, ben je onafhankelijk van je wil werkloos.
De rva aanvaardt dit als ja kan aantonen dat jij niet de oorzaak bent van het afspringen van de onderhandelingen.
mvg,

Jean Menten

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”