Interim probleem

Preacher
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Interim probleem

#1 , 17 jan 2018 08:54

Hey,
Ik zit met een ambetant gevoel, ik ben op 17november vader geworden eerste baby, en was tewerk gesteld via een interim kantoor.
Dat was via week contracten,
Ik had al laten weten dat ik het vaderschapsverlof bij geboorte (10dagen) ging gebruiken wat geen probleem was.

Dus ik krijg van de voorzorg allerhande papieren wat ik moet invullen en de werkgever, ik bel naar het interim kantoor en ze vertellen ja alles is in orde en opgestuurd ,

Toen ik na 10 dagen terug ging werken kreeg ik een vast contract bij de plaats waar ik via interim werkte,

Probleem is dat interim mijn contract de dag van bevaling stop heeft gezet! En mij daar niks van heeft laten weten en er van uit ging dat zei mij de eerste 3 dagen ging uitbetalen en de volgende 7 dagen de voorzorg,

Dit wis ik allemaal niet tot ik gisteren contact opnam bij de dienst uitbetallingen van de voorzorg en zei contact op hadden genomen met het interim kantoor, zelfs gisteren haalde ik nog aan dat er 3 dagen van hun moet komen , en kreeg antwoord ja dat gaan we nog even oplossen nog en ik hou u wel op de hoogte...

Via de mail van de voorzorg ( die mij goed geholpen heeft) zie ik dat zei in die mail zeggen dat ik bij aanvraag van ouderschapsverlof geen contract meer had ! dus voor die 10 dagen heb ik geen vergoeding / nen uitleg gehad

Wa kan ik doen tis dak mss 20x gebelt had en zei de verkeerde start / einddatum doorgaven en mij helemaal van niets op de hoogte hadden gehouden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
demonen
Berichten: 247

#2 , 17 jan 2018 22:01

U moet zich wenden tot een vakbond en liefst zo snel mogelijk.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”