Opzegtermijn ontslag nemen. Oude of nieuwe regeling?

Johan62
Topic Starter
Berichten: 3

Opzegtermijn ontslag nemen. Oude of nieuwe regeling?

#1 , 15 jan 2018 11:27

Sinds 1 januari 2014 is de regeling van de opzegtermijnen veranderd.

Mijn huidig vast contract werd gestart in September 2014, dus zou ik in principe in de nieuwe regeling moeten vallen en dus 6 weken opzeg hebben.
Echter heb ik voor dit vast contract te krijgen gedurende een jaar gewerkt met tijdelijke contracten (tussen September 2013 en September 2014). Tellen deze tijdelijke contracten dan mee en val ik dan onder de oude regeling?

Is het dus eigenlijk de datum van indiensttreding (2013) of de datum van de start van de huidige arbeidsovereenkomst (2014) die van belang is?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2018 12:36

Tellen deze tijdelijke contracten dan mee en val ik dan onder de oude regeling?
wat mogen we verstaan onder tijdelijke contracten, was dit als interim?

was het een aaneen gesloten periode tijdelijk→ vast?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Johan62
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 15 jan 2018 12:44

Tellen deze tijdelijke contracten dan mee en val ik dan onder de oude regeling?
wat mogen we verstaan onder tijdelijke contracten, was dit als interim?

was het een aaneen gesloten periode tijdelijk→ vast?

Bedankt voor uw reactie.

Het gaat over 4 tijdelijke contracten van telkens 3 maanden. Alles is een aaneengesloten periode, ook van tijdelijk naar vast.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3791

#4 , 15 jan 2018 22:38

Dan telt de oorspronkelijke datum. Dit zal dus 6 weken + de opzeg die nodig is voor die 3 maanden in 2013 zijn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”