arbeidscontract verbreken

SeppeC
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

arbeidscontract verbreken

#1 , 12 jan 2018 21:43

Goeiedag,

Ik ben 19 en ben deze week maandag beginnen werken in een doe het zelf zaak.
Ik heb deze job aangeboden gekregen via interim maar ik heb geen contract van het interim maar van de dhz zaak rechtstreeks.
Het is een contract van 3 maanden.
Ik heb nu onlangs geinformeerd over een opleiding op de hoge school en zou graag terug gaan studeren. Die opleiding begint in februari.
Ik zou het contract dus graag zo snel mogelijk stopzetten zodat ik alles kan regelen voor mijn opleiding van februari.
Er staat in mijn contract niet veel over opzeggen buiten "opzeggen kan volgens de wet van het arbeidswet van 3 juli 1978.
Ik weet dat ik het contract kan stopzetten mits onderlinge overeenkomst. Kan ik dan meteen stoppen als ik morgen akkoord krijg?
Wat als ik geen akkoord krijg? Kan ik dan nog van dit contract af?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 12 jan 2018 22:59

Deze week maandag beginnen werken? Dan kun je opzeggen met een termijn van een week.
Onderling akkoord kan altijd natuurlijk.
Maar laten we er inderdaad van uit gaan dat dit onderling niet lukt, en je de wettelijke stappen dient te volgen:
Je stuurt je ontslag tegen ten laatste woensdag aangetekend op naar de DHZ zaak (eerder mag, en is zelfs beter, je weet nooit dat bpost problemen heeft).
De opzeg begint op maandag 22/01, je laatste werkdag is dan zondag 28/01 (of eerder indien je niet moet werken op bepaalde dagen, zoals weekends).

Dit specifiek gedeelte van de wet van 3 juli 1978 is trouwens vervangen door de wet van 26 december 2013.

Weet trouwens ook dat je geen recht hebt op dopgeld hé.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”